کد خبر: 62076
A

نماینده خرم آباد: مدیریت بحران ضد بحران عمل کرده است

ملکشاهی راد نماینده خرم‌آباد در مجلس گفت که مدیریت بحران ضد بحران عمل کرده است.

نماینده خرم آباد:  مدیریت بحران ضد بحران عمل کرده است

به گزارش دیده بان ایران، محمدرضا ملکشاهی راد نماینده خرم‌آباد در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر گفت: از مردم استان لرستان به خصوص خرم‌آباد و چگینی به دلیل کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم. این سیل یک حادثه طبیعی نبود بلکه سیل بی‌تدبیری مسئولان و تبعیض و ناعدالتی وزارت نیرو بود.

وی افزود: وزارت نیرو سال‌هاست میلیاردها مترمکعب آب از لرستان را بدون مهار آن جاری کرد و امروز این آب وارد خوزستان شده و مردم را گرفتار کرده است.

ملکشاهی راد با بیان اینکه خسارات وارده از توان دولت خارج است و باید از صندوق توسعه ملی استفاده شود، اظهار داشت: مردم در استان لرستان دچار خسارات زیادی شده‌اند که مقصر آن وزارتخانه‌های نیرو و راه هستند. با دادن چند تومان وام بلاعوض نمک بر زخم مردم نپاشید چون حداقل پول برای یک خانواده فقیر ۵۰ میلیون تومان است و نمی‌توان با سه میلیون مشکلی را حل کرد. باید خسارات مردم کامل پرداخت شود چون مقصر دولت است.

«بی‌تدبیری مسئولان خانه‌های مردم را ویران کرده است، اگر امروز خوزستان زیر آب رفته توطئه دشمن و نفوذی‌ها در طول ۳۰ سال گذشته است که شاید تعمدی وجود داشته است. روی این موضوع فکر کنید.»

وی با بیان اینکه مدیریت بحران ضد بحران عمل کرده است، : مدیریت بحران با این همه تجربه هنوز در آغاز راه است. باید برای آینده فکری کنیم. وزارت نیرو هم برای جلوگیری از مشکلات دست از لجاجت بردارد و تن به نظرات کارشناسی دهد. اگر آبخیزداری و آبخان‌داری صورت می‌گرفت و آب رها می‌شد امروز شاهد سیل در لرستان و خوزستان نبودیم.

نماینده خرم‌آباد در مجلس در پایان گفت: از دو وزارت نیرو و راه به قوه قضائیه شکایت می‌کنم. خیانت این دو وزارتخانه باید آشکار و مشهود شود و به این موضوع رسیدگی گردد./ فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر