کد خبر: 62093
A

130 تیم اورژانس اجتماعی به سیل زدگان خدمات روانشناسی می دهند

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 130 تیم اورژانس اجتماعی به سیل زدگان 10 استان خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی و مشاوره ارائه می دهند و تیم های بیشتری از استان های معین نیز آمادگی این کار را دارند.

130 تیم اورژانس اجتماعی به سیل زدگان خدمات روانشناسی می دهند

به گزارش دیده بان ایران، رضا جعفری در همین رابطه افزود: با توجه به سیل ویرانگر در 10 استان کشور از جمله خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، مازندران و گلستان، حدود 130 تیم اورژانس اجتماعی متشکل از مددکار اجتماعی و روانشناس خدمات لازم را به سیل زدگان ارائه می دهند و این خدمات ادامه دارد.
وی اضافه کرد: تیم های اورژانس اجتماعی در خوزستان حتی قبل از فراگیر شدن سیل و تبدیل آن به بحران، به خاطر پیش بینی های لازم بین مردم حضور پیدا کردند و به آرام سازی جامعه پرداختند.
وی ادامه داد: افراد زیادی در سیل اخیر، خانه و زندگی خود را از دست دادند بنابراین تیم های اورژانس اجتماعی کار التیام و سازماندهی مجدد اجتماعی را برعهده گرفتند و حتی هشدارهای پیشگیرانه به مردم ارائه دادند که چطور منازل خود را ایمن سازی کنند.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به رغم هشدارها برخی خانواده ها در مناطق سیل زده حاضر به ترک خانه های خود نبودند و تیم های اورژانس اجتمااعی آنها را متقاعد کردند که خانه خود را ترک کنند.
جعفری افزود: بازدید از واحدهای نگهداری کودکان، توانخواهان، معلولان و معتادان از دیگر اقدامات تیم های اورژانس اجتماعی بود که در صورت نیاز، جابجایی آنان نیز صورت گرفت.
وی افزایش حمایت های تاب آوری اجتماعی را از دیگر اقدامات تیم های اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: افراد زیادی در بحران ها و بلایای طبیعی دچار شوک و ضربه های روحی و روانی می شوند بنابراین تلاش می شود تا با مشاوره های روانشناسی، تاب آور شوند و دچار تالمات روحی نشوند.

* ارسال کمک های اولیه از سوی خودروهای اورژانس اجتماعی
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: خودروهای اورژانس اجتماعی حتی کار ارسال کمک های اولیه شامل مواد غذایی و بهداشتی و لوازم ضروری زندگی را به گروه هدف بهزیستی برعهده گرفتند.
جعفری افزود: حتی خط 123 -خط تلفنی گزارش دهی معلول آزاری، کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری- را آماده کردیم تا سیل زدگان اگر دچار حادثه شدند بتوانند با آن تماس بگیرند.
وی اضافه کرد: بحران همچنان در گمیشان، آق قلا و پلدختر پابرجاست و کارهای شناسایی افراد در معرض آسیب از جمله معلولان در آنجا ادامه دارد.
وی ادامه داد: تاکنون گزارشی از خودکشی، کودک آزاری و همسرآزاری از مناطق سیل زده نداشته ایم؛ معمولا در چند ماه نخست بلایای طبیعی به دلیل افزایش همگنی و انسجام اجتماعی، آمار این نوع آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

* راه ارتباطی پلدختر وصل نیست
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر 6 تیم اورژانس اجتماعی در پلدختر مستقر هستند اما راه ارتباطی آنجا وصل نیست؛ در صورت باز شدن راه برای استقرار 19 تیم اورژانس اجتماعی در این منطقه برنامه ریزی شده است.
جعفری افزود: همچنین آمادگی داریم تیم های اورژانس اجتماعی بیشتری از استان های معین به مناطق سیل زده اعزام کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر