کد خبر: 62108
A

نماینده ایلام: تاکنون هیچ‌ کمک نقدی به سیل‌زدگان ایلام داده نشده است

نماینده ایلام گفت: در جریان سیل برخی نهادها مانند سپاه و ارتش کمک کرده‌اند. دولت نیز جداگانه و از طریق هلال احمر به یاری مردم شتافته است. به نظر من رقابتی که برای این مساله شکل گرفته است را ورای برخی موارد که بزرگنمایی شده و برخی که دیگری را به ناکارآمدی متهم کرده‌اند، باید به فال نیک بگیریم.

نماینده ایلام: تاکنون هیچ‌ کمک نقدی به سیل‌زدگان ایلام داده نشده است

به گزارش دیده بان ایران، جلال میرزایی  در خصوص روند امدادرسانی‌ه به سیل‌زدگان و هشدار درخصوص موج جدید بارش‌ها در استان ایلام گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران قرار بود دیروز موج جدید بارش‌ها آغاز شود اما میزان بارش بسیار کمتر و به اندازه موج قبلی نیست. 

وی در خصوص امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان ایلام هم گفت: برای این مناطق دو نوع کمک وجود دارد که یکی در حین بحران است که هم استانداری، هم سایر نهادها مانند سپاه و ارتش و هلال احمر به کمک سیل‌زدگان ایلام شتافتند و کمک‌هایی را در اختیار سیل‌زدگان قرار دادند؛ اما بیشترین دغدغه مردم جبران خسارت‌ها است.

میرزایی افزود: انتظار داریم با کارشناسی دقیق جبران خسارت‌ها هرچه سریع‌تر آغاز شود؛ چراکه در برخی مناطق استان در حال حاضر وقت برداشت محصولات کشاورزی بوده که منبع درآمد خانواده است و انتظار این است که هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارات اقدام شود. 

نماینده ایلام در مجلس گفت: چند روستا در ایلام کاملا زیر آب رفته که همین مساله می‌طلبد مسئولان هرچه سریع‌تر برای جبران خسارات و اسکان این خانواده‌ها اقدام کنند؛ چراکه اگر این مساله شامل مرور زمان شود نارضایتی به همراه خواهد آورد. 

وی همچنین در خصوص ارسال کمک به ساکنان مناطق سیل‌زده گفت: تاکنون هیچ‌گونه کمک نقدی به ساکنان این مناطق ایلام صورت نگرفته اما کمک غیر‌نقدی انجام شده و دیروز نیز بسته‌های غذایی یک ماهه بین مردم منطقه توزیع شده است. 

میرزایی در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان عدالت در اهدای کمک‌های انساندوستانه گفت: یکی از مشکلات مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی همواره عدالت در اهدای کمک‌ها و عدم نظارت درست است و همین امر هم باعث می‌شود برای مثال کسی چند چادر هلال احمر را دریافت کرده و به برخی دیگر چادر برای اسکان موقت داده نشود. 

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به انتقادها در خصوص برخی موازی‌کاری‌ها در روند امدادرسانی گفت: در جریان سیل برخی نهادها مانند سپاه و ارتش کمک کرده‌اند. دولت هم جداگانه و از طریق هلال احمر به یاری مردم شتافته است. به نظر من رقابتی که برای این مساله شکل گرفته است را ورای برخی موارد که بزرگنمایی شده و برخی که دیگری را به ناکارآمدی متهم کرده‌اند، باید به فال نیک بگیریم. 

وی در رابطه با تخریب راه‌های مواصلاتی و جاده‌های استان ایلام گفت: در ایلام به جاده اربعین که مسیر استراتژیک استان است خساراتی وارد شده و با توجه به اینکه این مسیر هم برای صادرات و هم برای رفت‌و‌آمد زوار ایرانی و عراقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است تا هرچه زودتر مورد ترمیم قرار بگیرد. / ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر