کد خبر: 62249
A
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد؛

تا پایان وضعیت بحرانی، روند امدادرسانی یگان‌های ارتش ادامه خواهد یافت

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد گفت:لشکر ۸۴ نیروی زمینی ارتش با داشتن ارتباط نزدیک و تنگانگ با استانداری و کلیه فرمانداری های استان لرستان، نقش موثری در ساماندهی روند امدادرسانی و مردم یاری ارتش در این منطقه از کشور به عهده دارد. امیر سرتیپ دوم ستاد مراد خوش کنار، گفت: در مرحله دوم امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان، لشکر ۸۴ خرم آباد در شهرستان نورآباد با اعزام نفربرهای بی تی آر و جابجایی نفرات و وسایل زندگی به بیش از ۳ هزار نفر از مردم این شهر و روستاهای تابعه آن کمک رسانی کرد. وی افزود: گروه ۴۱۱ مهندسی رزمی و مرکز آموزش مهندسی بروجرد نیز با اعزام ادوات مهندسی مورد نیاز به شهرهای دورود و بروجرد به مناطق نعمت آباد، رحیم آباد، گنجینه، قره سو و بیش از ۱۰ روستای دیگر که دچار آبگرفتگی شده بودند، نیز امدادرسانی کردند.

تا پایان وضعیت بحرانی، روند امدادرسانی یگان‌های ارتش ادامه خواهد یافت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  امیر سرتیپ دوم ستاد مراد خوش کنار، گفت: در مرحله دوم امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان، لشکر ۸۴ خرم آباد در شهرستان نورآباد با اعزام نفربرهای بی تی آر و جابجایی نفرات و وسایل زندگی به بیش از ۳ هزار نفر از مردم این شهر و روستاهای تابعه آن کمک رسانی کرد.

وی افزود: گروه ۴۱۱ مهندسی رزمی و مرکز آموزش مهندسی بروجرد نیز با اعزام ادوات مهندسی مورد نیاز به شهرهای دورود و بروجرد به مناطق نعمت آباد، رحیم آباد، گنجینه، قره سو و بیش از ۱۰ روستای دیگر که دچار آبگرفتگی شده بودند، نیز امدادرسانی کردند.

امیر خوش کنار همچنین از امدادرسانی و انتقال بیش از ۵۰۰ نفر از مسافران در راه مانده این استان از طریق بالگردهای هوانیروز و هلال احمر به مناطق امن خبر داد و ادامه داد: اعزام ۴ تیم پزشکی لشکر ۸۴ خرم آباد به درمانگاه شهرستان معمولان و اعزام دو تیم پزشکی نیز به روستاهای اطراف این شهرستان با بالگرد از دیگر اقدامات لشکر ۸۴ خرم آباد برای مردم سیل زده این استان بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: به منظور رفع آب گرفتگی جاده خرم آباد به معمولان، لشکر ۸۴ خرم آباد با بهره گیری از ادوات مهندسی سنگین بیش از ۲ کیلومتر از جاده را بازگشایی کرده و به ده ها دستگاه خودرو گرفتار در مسیر آبگرفتگی این جاده امدادرسانی کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ نیروی زمینی ارتش با بیان این که با همکاری و هماهنگی این لشکر بیش از ۱۸۰۰ نفر از مردم سیل زده استان لرستان با بالگرد به مناطق امن منتقل شده اند، خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه امدادرسانی در معمولان با بیش از یکصد نیروی امدادی تیپ ۲۸۴ و استقرار بیمارستان شماره ۲ ارتش در این شهرستان با ۳۲ تختخواب و بیش از ۴۰ نفر کادر پزشکی با ویزیت روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در این مرکر درمانی از دیگر اقداماتی است که با همکاری لشکر ۸۴ خرم آباد صورت گرفته است.

امیر خوش کنار همچنین از ادامه پرشتاب عملیات لایروبی و رسوب گیری معابر شهری و روستایی و منازل مردم سیل زده در استان لرستان توسط یکان های امدادی لشکر ۸۴ خرم آباد و سایر نیروهای ارتش خبر داد و تصریح کرد: تا پایان وضعیت بحرانی، روند امدادرسانی یکان های ارتش نیز ادامه خواهد یافت و لشکر ۸۴ خرم آباد با حضور فعال در ستاد مدیریت بحران استان لرستان با سایر دستگاه ها بویژه هلال احمر و استانداری لرستان همکاری و هماهنگی خوبی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر