کد خبر: 62255
A

حمایت عربستان و بحرین از اقدام خصمانه آمریکا در برابر سپاه

وزارت خارجه عربستان سعودی امروز- سه‌شنبه- از تصمیم آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران استقبال کرد.

حمایت عربستان و بحرین از اقدام خصمانه آمریکا در برابر سپاه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از روسیا الیوم، یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه عربستان، تصمیم آمریکا در در درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را گامی عملی و جدی در مسیر مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود: «این تصمیم آمریکا همسو با درخواست‌های مکرر ریاض از جامعه بین المللی برای مقابله با تروریسم مورد حمایت ایران است». 

این مقام سعودی طی گزافه‌گوئی‌هایی از جامعه بین الملل خواست تا موضع سخت‌تری برای مبارزه با نفوذ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان ایفا کنند.

پیش از این بحرین نیز از درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی استقبال کرده بود. 

وزارت خارجه بحرین طی موضعی بی‌اساس با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «این اقدام آمریکا در مبارزه با نقش خطرناک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان عنصر بی‌ثبات کننده و عامل تنش و خشونت در منطقه خاور میانه و کل جهان بسیار مهم است». 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته- دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد. 

این برای نخستین بار است که امریکا نام یک نهاد دولتی خارجی را در فهرست تروریستی قرار می‌دهد. 

ترامپ در اظهارات سخیف خود مدعی شد که سپاه پاسداران ابزار سیاسی نظام ایران در انجام فعالیت‌های تروریستی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر