کد خبر: 62382
A

پرداخت وام 20 میلیون تومانی کم‌بهره به فرهنگیان سیل‌زده

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش ‌و پرورش در خصوص موارد حمایتی از فرهنگیان آسیب‌دیده در سیل گفت: با مدیرعامل یکی از بانکها مذاکره و مقرر شد تا وام 20 میلیون تومانی کم‌بهره به فرهنگیان متاثر از سیل تعلق گیرد.

پرداخت وام 20 میلیون تومانی کم‌بهره به فرهنگیان سیل‌زده

به گزارش دیده بان ایران به نقل از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، «علی الهیار ترکمن» در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از مذاکرات با صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم گرفته شد تا از طریق شرکت لیزینگ فرهنگیان، فرش، یخچال و تلویزیون به صورت اقساط بلندمدت بدون بهره در اختیار فرهنگیان سیل‌زده قرار گیرد. 
وی ادامه داد: بیمه معلم نیز به هر دانش‌آموزی که بعد از سیل و در سال جدید وارد مدرسه می‌شود، نوشت افزار و لباس مناسب را هدیه خواهد کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر مستند‌سازی تجارب بحران سیل گفت: بدون شک این تجارب به ما کمک خواهد کرد تا در صورت بحران‌های مشابه بتوانیم تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم.
الهیارترکمن از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خواست در استان‌های باران خیز و متاثر از بلایای طبیعی در نقشه تیپ مدارس تغییراتی متناسب با شرایط و اقتضائات منطقه ایجاد کند.
وی ضمن تاکید بر تشکیل جلسات قطبی اظهار داشت: استان‌های هم‌قطب می‌توانند همانند نیروهای واکنش سریع در هنگام نیاز، به سرعت نسبت به امداد‌رسانی و یاری رساندن به همدیگر کمک کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: حس نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع ایجاب می‌کند که در مواقع گرفتاری و بلایای طبیعی در کنار هم باشیم و به یاری هم بشتابیم، سیل، تلنگری بود تا در سیستم برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بازنگری صورت پذیرد تا اشتباهاتی که در ساخت و سازهای غیر اصولی وجود دارد اصلاح شود.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های آموزش و پرورش در جریان سیل اخیر افزود: از ابتدای وقوع سیل تلاش شد تا علاوه بر جبران خسارات به فضا و تجهیزات آموزشی، از آلام همکاران و دانش آموزان نیز کاسته شود. 
الهیارترکمن اضافه کرد: بعد از سیل ما با سه موضوع، فضاهای آموزشی، نیروی انسانی و دانش‌آموزان متاثر از سیل مواجهیم و باید در همه این موارد تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.
گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قطب 5 کشور شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان با حضور علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‌غربی ‌کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر