کد خبر: 62436
A

سوسنگرد فعلا بحرانی نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه تمام روستاها به غیر از روستاهای تخلیه شده دارای راه‌های جایگزین هستند و توانستیم برای راه‌های مسدود شده راه جایگزین ایجاد کنیم،گفت: خوشبختانه اجازه نفوذ آب به سوسنگرد را ندادیم. فعلا خطری سوسنگرد را تهدید نمی‌کند البته وضعیت این شهر بستگی به بارش‌های روزهای آینده دارد.

سوسنگرد فعلا بحرانی نیست

به گزارش دیده بان ایران، غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های استان خوزستان اظهار داشت: هر چند نمی‌توان در حال حاضر برآورد دقیقی از میزان خسارت‌های وارد آمده به شبکه راهی این استان داشت اما طبق بررسی‌های اولیه تا کنون چیزی حدود 345 میلیارد خسارت به آب‌ررا‌ه‌ها و ابنیه فنی این استان وارد شده‌است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 22 محور روستایی مسدود است، ادامه‌داد: راه ارتباطی برخی از روستاهای خالی از سکنه که پیش از وقوع سیل تخلیه شده‌اند هنوز بازگشایی نشده‌است و با توجه به اینکه در حال حاضر این روستاها خالی از جمعیت هستند بازگشایی راه‌های آنها در اولویت قرار ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تاکید کرد: تمام روستاها به غیر از روستاهای تخلیه شده دارای راه‌های جایگزین هستند و توانستیم برای راه‌های مسدود شده راه جایگزین ایجاد کنیم.

بهرامی‌نیا اظهار داشت: بازگشایی راه‌های مسدود شده روستاهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند کمکی به مردم نمی‌کند چراکه به دلیل بالا آمدن سطح آب در آن روستاها، جمعیت تخلیه شده و به مکان دیگری منتقل شد‌ه‌اند. پس از فروکش شدن آب نسبت به بازگشایی راه‌های ارتباطی این روستاها و  ترمیم راه‌های روستایی اقدام می‌کنیم.

وی افزود: عمده این روستاها که تخلیه شده‌اند در مجاورت رودخانه‌های کارون، دز و کرخه قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از بازگشایی راه شریانی اهواز- شوش- اندیمشک تا پایان امروز برای تردد کامیون ها و ماشین‌های سنگین خبر داد و گفت: تنها دو جاده شریانی در استان خوزستان مسدود است که تا پایان امروز هم با پایین آمدن سطح آب در جاده اهواز-شوش- اندیمشک این مسیر برای تردد کامیون‌ها باز می‌شود.

بهرامی‌نیا درباره تعداد پل‌های تخریب شده در استان خوزستان گفت: خوشبختانه هیچ پلی در این استان تخریب نشده است. برخی از پل‌ها آسیب دیده‌اند اما با اقدامات راهداری آنها هم در حال حاضر عملیاتی هستند.

وی با بیان اینکه مسئولیت حفاظت از سوسنگرد بر عهده اداره راه و شهرسازی استان خوزستان بود، گفت: خوشبختانه اجازه نفوذ آب به سوسنگرد را ندادیم. فعلا خطری سوسنگرد را تهدید نمی‌کند البته وضعیت این شهر بستگی به بارش‌های روزهای آینده دارد.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر