کد خبر: 62473
A

آخرین قیمت سکه و طلا در بازار تهران

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار گفت: هفته پیش نوسان قیمت ها در بازار بسیار زیاد بود به طوری که هر مثقال طلای ۱۸عیار تا ۲میلیون و ۶۰هزار تومان افزایش یافت اما خوشبختانه در ۲روز گذشته نرخ ها کاهشی شده و هر مثقال طلا امروز تا یک میلیون و ۸۸۰هزار تومان پایین آمده است. آیت (ابراهیم) محمدولی افزود: هفته پیش سکه تمام بهار آزادی تا بیش از ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان افزایش یافته بود که در روزهای پایانی هفته نرخ روند نزولی یافت و سبب شد تا امروز سکه در محدوده ۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان داد و ستد شود. وی تصریح کرد: در بازار امروز پایتخت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۷۸۵هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۷۱۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۹۳۰هزار تومان معامله می شود.

آخرین قیمت سکه و طلا در بازار تهران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار گفت: هفته پیش نوسان قیمت ها در بازار بسیار زیاد بود به طوری که هر مثقال طلای ۱۸عیار تا ۲میلیون و ۶۰هزار تومان افزایش یافت اما خوشبختانه در ۲روز گذشته نرخ ها کاهشی شده و هر مثقال طلا امروز تا یک میلیون و ۸۸۰هزار تومان پایین آمده است. 

آیت (ابراهیم) محمدولی افزود: هفته پیش سکه تمام بهار آزادی تا بیش از ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان افزایش یافته بود که در روزهای پایانی هفته نرخ روند نزولی یافت و سبب شد تا امروز سکه در محدوده ۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان داد و ستد شود. 

وی تصریح کرد: در بازار امروز پایتخت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۷۸۵هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۷۱۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۹۳۰هزار تومان معامله می شود. 

قیمت سکه و طلا در ۲۵فروردین

وی خاطر نشان کرد: با کاهش قیمت ها، امروز حباب سکه به ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار ۴۳۲هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می شود. 

محمدولی در پاسخ به این سوال که هفته پیش افزایش ۲۰۰تومانی نرخ ارز و به ویژه دلار بر قیمت طلا و سکه تاثیر فراوانی داشت، آیا کاهش نرخ ارز نیز تاثیر معکوس بر قیمت سکه و طلا دارید یا خیر، عنوان کرد: معمولا در بسیاری از کشورهای جهان دعوای قدیمی بین ارزش نرخ دلار و قیمت طلا وجود دارد و باید گفت تقابلی بین این دو کالا وجود دارد البته نرخ ارز در بازار سکه و طلا موثر است و در عین حال نباید فراموش کرد قیمت سکه و طلا  در ایران و به اصطلاح در کف بازار تعیین و قیمت گذاری می شود. 

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورها سکه و طلا در یک سمت حرکت می کنند. 

وی درباره تاثیر پایین نرخ اونس جهانی بر قیمت سکه و طلا در بازار ایران توضیح داد: همیشه و در بسیاری از کشورها قیمت طلا درکف بازارها تعیین می شود و در مورد تاثیر اونس جهانی برقیمت طلا باید گفت که اونس جهانی طلا را بر پول ملی و… ضرب می کنند و باتوجه به شاخص ارزهای جهانی، نرخ طلا تعیین می شود. 

وی ادامه داد: پول های ملی کشورهای مختلف در تعیین قیمت طلا موثر است و به حتم ضعف یا تقویت پول های ملی می توان در قیمت گذاری تاثیرگذار باشد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:‌ قیمت سکه و طلا در چند سال گذشته تقریبا با قیمت اونس جهانی نزدیک بوده است البته نمی توان منکر فاصله قیمتی نیز بود. 

محمدولی اظهار کرد: پول ملی باید تقویت شود و باید اکنون بستر این مساله را فراهم کنیم که با تولید کالای با کیفیت،‌اشتغال پایدار، افزایش درآمد خانوار و … نشانه های تقویت پول ملی را می توان فراهم ساخت. 

وی تاکید کرد: با کاهش واردات و تقویت تولید ملی می توان زمینه های افزایش صادرات را فراهم کرد در نتیجه می توان به افزایش درآمد ملی و ایجاد اشتغال و … رسید و این گونه اقتصاد رونق یافته و ارزش پول ملی تقویت خواهد شد. 

محمدولی بیان کرد: اگر می خواهیم ۷۰درصد از دغدغه های فعلی اقتصاد رفع شود حتما باید تولید را رونق داد و پول ملی را تقویت کرد این موارد در پویایی اقتصاد کشور موثر است و می توان پس از مدتی به رونق تولید و ایجاد امید در کسب و کار رسید. اگر بتوانیم تولید را رونق بخشیم می توانیم بازارهای منطقه را با صادرات بیشتر محصولات و تولیدات در اختیار بگیریم. 

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم این شرایط را فراهم کنیم سال ۹۸ به حتم سال خوب و امیدوارکننده ای خواهد بود. 

وی درباره وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای سال ۹۸ توضیح داد: وضعیت بازار سکه و طلا از نیمه دوم سال ۹۶ و کل سال ۹۷ و همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون وضعیت بازار بسیار کم رونق بوده و در واقع در اوج رکود بازار به سر می بریم . بسیاری از همکاران ما هر روز به محل کار خود مراجعه می کنند در حالی که حضور آنها به اصطلاح بی فایده است زیرا مشتری برای طلا وجود ندارد و ما حضور خود را در بازار حفظ می کنیم. 

وی تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد نمی دانیم می توانیم به این وضعیت و حضور در بازار ادامه دهیم یا خیر؛ بسیاری از مشتریان بازار طلا در ۱.۵سال گذشته از دست رفته و اگر چاره اندیشی نشود احتمال تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر وجود دارد. 

وی درباره تعداد واحدهای صنفی زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ۲۵ تا ۲۶ هزار واحد صنفی خرده فروشی طلا و جواهر،‌بنکداری، آبکاری، ابزار و … وجود دارد که اکنون بیشتر آنها فقط در بازار حضور دارند بدون انجام تقریبا هیچ فعالیت اقتصادی. 

وی تاکید کرد: اگر بتوان رونق اقتصادی را بازگرداند می توان امید را به کسب کار تزریق کرد و مانع تعطیلی واحدهای صنفی شد. 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر