کد خبر: 62560
A

اتفاقی بسیار عجیب در مذاکرات طالبان؛ ۴۰ زن حضور دارند!

طبق اعلام سخنگوی طالبان، برای اولین بار زنان بخشی از هیئت این گروه در مذاکرات صلح و آینده افغانستان در قطر هستند. ذبیح الله مجاهد'، سخنگوی طالبان در گفت وگوی تلفنی به خبرگزاری رویترز گفت، شماری از اعضای هیئت طالبان در نشست دوحه قطر، زن هستند که هیچ ارتباط خویشاوندی با اعضای بلندپایه طالبان ندارند. این زنان، افراد معمولی از داخل و خارج افغانستان، حامیان و بخشی از مبارزات برقراری امارات اسلامی هستند. دولت و احزاب سیاسی افغانستان روز دوشنبه بر سر شرکت 150تن از شخصیت های برجسته سیاسی و نهادهای مدنی در نشست موسوم به 'بین الافغانی' در قطر به توافق رسیدند. 'حاجی دین محمد'، معاون شورای عالی صلح افغانستان، دوشنبه اعلام کرد، این 150تن از سیاستمداران برجسته، از جمله 40 زن، هستند.

اتفاقی بسیار عجیب در مذاکرات طالبان؛ ۴۰  زن   حضور دارند!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ذبیح الله مجاهد'، سخنگوی طالبان در گفت وگوی تلفنی به خبرگزاری رویترز گفت، شماری از اعضای هیئت طالبان در نشست دوحه قطر، زن هستند که هیچ ارتباط خویشاوندی با اعضای بلندپایه طالبان ندارند. این زنان، افراد معمولی از داخل و خارج افغانستان، حامیان و بخشی از مبارزات برقراری امارات اسلامی هستند.

دولت و احزاب سیاسی افغانستان روز دوشنبه بر سر شرکت 150تن از شخصیت های برجسته سیاسی و نهادهای مدنی در نشست موسوم به 'بین الافغانی' در قطر به توافق رسیدند.

'حاجی دین محمد'، معاون شورای عالی صلح افغانستان، دوشنبه اعلام کرد، این 150تن از سیاستمداران برجسته، از جمله 40 زن، هستند.

در نشست مسکو با مذاکرات سیاستمداران افغان و طالبان در قطر موافقت شده بود.

طبق گفته طالبان، شخصیت های دولتی به شخصه و از طرف خود خود در نشست قطر شرکت می کنند و هیچ کس به عنوان نماینده دولت در این نشست که از 19 تا 21 آوریل(30فرورین تا 1اردیبهشت) برگزار می شود، شرکت نمی کند.

این در حالی است که زنان و دختران افغان از بازگشت طالبان به عرصه تصمیم گیری افغانستان هراس دارند.

نمی ‌توان گفت طالبان متاثر از یک مکتب ایدئولوژیک خاصی است، ذهنیت و رفتار این گروه آمیزه‌ ای از چند مکتب افراط‌ گرای دینی است. علاوه بر تاثیرپذیری از دو مکتب سلفی ‌گری و دیوبندی، طالبان تحت تاثیر وهابیت نیز قرار دارد و بیشتر قشری و قبیله ای برخورد می‌ کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر