کد خبر: 62572
A

عضو فراکسیون امید: مجلس تجربه می‌خواهد نه مدرک/ برخی وزرا و نمایندگان کشورها لیسانس هم ندارند

یک نماینده مجلس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درمورد تغییر شرایط کاندیداتوری برای ورود به مجلس گفت: ما مملکت را فوق‌العاده افراطی مدرک‌گرا کرده‌ایم اما به نظر می‌رسد که کار و مهارت برای ما مهم‌تر است و سرمایه ارزشمندتری که می‌تواند این کشتی طوفان‌زده را به ساحل برساند، تجربه است که برای ما مهم‌تر از مدرک است.

عضو فراکسیون امید: مجلس تجربه می‌خواهد نه مدرک/ برخی وزرا و نمایندگان کشورها لیسانس هم ندارند
به گزاش دیده بان ایران، میرحمایت میرزاده در رابطه با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر حذف تبصره مربوط به درنظر گرفتن معادل یک مقطع تحصیلی برای نمایندگان مجلس، اظهار داشت: به نظر من ما به اندازه کافی مملکت را مدرک‌گرا کرده‌ایم، بنابراین امروز نوبت مهارت و تجربه و کار است و این موضوع مهم‌تر است.
 
وی تاکید کرد: خیلی از کشورهای دنیا ممکن است وزرایشان اصلا ارشد هم نداشته باشند. حتی خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا وزرایشان لیسانس هم ندارند و با این وضعیت وزیر و نماینده دارند.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: ما مملکت را فوق‌العاده افراطی مدرک‌گرا کرده‌ایم اما به نظر می‌رسد که کار و مهارت برای ما مهم‌تر است و سرمایه ارزشمندتری که می‌تواند این کشتی طوفان‌زده را به ساحل برساند، تجربه است که برای ما مهم‌تر از مدرک است.
 
این عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد: بنده شخصا موافق این پیشنهاد نبودم اما میزان، رأی مجلس است و باید به نظر اکثر نمایندگان احترام گذاشت با این حال این احتمال هم وجود دارد که شورای نگهبان بر این مصوبه اشکال قانون اساسی بگیرد.
 
میرزاده خاطرنشان کرد: نمایندگان طبق قانون در اظهارنظر آزاد هستند اما بنده معتقدم در شرایط فعلی بیشتر به تجربه نیازمند هستم و باید تلاش کنیم از وجود افراد باتجربه به خصوص در حوزه تقنین بیشتر استفاده کنیم و پیش‌بینی بنده این است که شورای نگهبان بر این موضوع اشکال قانون اساسی بگیرد و آن را برخلاف قانون اساسی تشخیص دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر