کد خبر: 62574
A

اسناد شناسایی سیل‌زدگان یک‌روزه و رایگان صادر می‌شود

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای کسانی که در سیل اخیر اسناد و مدارک هویتی خود را از دست داده اند، بدون نوبت و رایگان اسناد جدید صادر می‌شود.

اسناد شناسایی سیل‌زدگان یک‌روزه و رایگان صادر می‌شود

به گزارش دیده بان ایران، سیف الله ابوترابی، معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور، اظهار داشت: هر شخصی که به هر دلیلی در حادثه سیل، آسیب دیده و شناسنامه و یا سایر اسناد هویتی او مفقود شده است، می‌تواند به مرکز ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کرده و بدون نوبت و به صورت رایگان اسناد هویتی خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: در کلیه ادارات ثبت احوال کشور شناسنامه و اوراق هویتی افراد سیل زده که مدارک خود را از دست داده اند بدون ثبت مهر المثنی بر روی آن، مجددا صادر می‌شود.

ابوترابی گفت: طبق قانون هزینه صدور اسناد هویتی باید به حساب خزانه وارد شود، اما با تصمیم دولت این هزینه از افراد سیل زده دریافت نمی‌شود بلکه خود دولت هزینه صدور اسناد هویتی هموطنان گرفتار سیل را پرداخت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: افرادی که شناسنامه و مدارک خود را گم کرده‌اند اگر در روستا ساکن هستند؛ ابتدا بایستی به دهیاری‌ها مراجعه کنند و پس از تایید در دهیاری‌ها به ستاد مدیریت بحران شهرستان معرفی خواهد شد. پس از تایید هویت، ثبت احوال رایگان و در همان روز شناسنامه‌هایشان را صادر خواهد کرد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با توجه به مشکلات ناشی از سیل در برخی از شهرستان‌ها صدور اسناد هویتی در برخی از مناطق سیل زده به مراکز ثبت احوال شهر‌های مجاور محول شده است. در این راستا مردم شهرستان آق قلا برای دریافت مدارک هویتی خود به شهر گرگان و مردم شهرستان‌های پلدختر و معمولان به شهر خرم آباد مراجعه و مدارک هویتی خود را تحویل بگیرند.

ابوترابی با بیان اینکه اسناد و مدارک هویتی مردم مناطق سیل زده به محل‌های امن ارسال شده است، گفت: از بابت اسناد موجود در مراکز ثبت احوال مناطق سیل زده نگرانی وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر