کد خبر: 62627
A

روسیه، شورای انتقالی سودان را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مقام‌های جدید در سودان را به رسمیت می‌شناسد و به دنبال برقراری ارتباط با آن‌ها است.«عوض بن عوف»، فرمانده ارتش سودان در ابتدا رئیس این شورا بود که با مخالفت جریان‌های سیاسی، مجبور به استعفا شد و «عبدالفتاح برهان»، رئیس بازرسی کل سودان را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

روسیه، شورای انتقالی سودان را به رسمیت شناخت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مقام‌های جدید در سودان را به رسمیت می‌شناسد و به دنبال برقراری ارتباط با آن‌ها است.

به گزارش شبکه «روسیه الیوم»، «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه (۲۷ فروردین) طی نشست خبری گفت که مسکو طبیعتا به دنبال حفظ روابط خود با مقام‌های جدید در سودان هست. پیشتر انگلیس نیز از حمایت خود از شورای انتقالی سودان خبر داده بود.

اخیرا به دنبال برکناری «عمر البشیر»، رئیس جمهوری سودان از سوی ارتش در ۲۲ فروردین ماه، شورای نظامی انتقالی در این کشور تشکیل شد.

«عوض بن عوف»، فرمانده ارتش سودان در ابتدا رئیس این شورا بود که با مخالفت جریان‌های سیاسی، مجبور به استعفا شد و «عبدالفتاح برهان»، رئیس بازرسی کل سودان را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

جریان‌ها و احزاب سیاسی سودان، شورای انتقالی و تصمیمات این شورا را مردود می‌دانند و از این شورا که اکثر اعضای آن‌ها فرماندهان نظامی است، خواسته‌اند قدرت را به شورای مدنی تحویل دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر