کد خبر: 63036
A

حناچی: مجوز برج باغ صادر نخواهد شد

شهردار تهران با بیان اینکه در این دوره اقدامات بزرگی از جمله جلوگیری از تخریب باغات در دستور کار قرار دارد گفت: با ضوابطی که در شورای شهر مصوب شده و اکنون در شورای عالی در حال بررسی است تجدید نظر در باغات را دنبال می کنیم و دیگر مجوز برج باغی صادر نخواهد شد.

حناچی: مجوز برج باغ صادر نخواهد شد

به گزارش دیده بان ایران، پیروز حناچی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران با اشاره به اینکه پهنه وسیعی از کاربری برای باغات تعریف شده به شرطی که باغ باقی بماند، افزود: تلاش می کنیم با استراتژی برد - برد پهنه ای از کاربری ها را در باغات موجود داشته باشیم. 
وی عنوان کرد: باغات باقیمانده که در اختیار دستگاه های دولتی و حاکمیتی است را حفظ خواهیم کرد و این امر نیازمند کمک و حمایت همه است. 
شهردار تهران آلودگی‌ و ترافیک را از عارضه های کلانشهرها ذکر کرد خاطرنشان کرد: این مساله راه حل مشخص دارد و بسیاری از کشورها به آن دست پیدا کردند ولی تهران که یکی از زیباترین شهرهای ایرانی است در اثر کم توجهی نسبت به موضوع با مشکلات انباشته ای دست و پنجه نرم می کند. 
حناچی یادآور شد: یک راه حل این مساله توسعه فضای سبز در کمربند و محدوده شهر به عنوان یک الزام است. 
وی تاکید کرد: باید منشا آلاینده را کنترل و منشا تولید اکسیژن را عادلانه ایجاد کنیم. 
به گفته شهردار تهران، بسیاری از کشورهای دنیا متقاضی تجربیات ما در حوزه فضای سبز هستند. 
حناچی با بیان اینکه این سرزمین با باغ و گل عجین است، اظهارداشت: تاریخ ایران نشان می دهد باغ و باغ های ایرانی بخشی از فرهنگ این سرزمین بوده، هست و خواهد بود. 
وی گفت: نقش ایرانیان در توسعه باغات بی بدیل است و تنها 12 مورد به ثبت جهانی رسیده است‌. 
شهردار تهران افزود: امیدواریم این منش که در آموزه های فرهنگی و دینی نهفته است در آینده توسعه یابد. 
حناچی همچنین روز شوراها ،کارگر و روز معلم ( نهم ، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه ) را تبریک گفت. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر