کد خبر: 63168
A

مرعشی: ظاهرا نمایندگان از مراجعات مردمی خسته‌ شده‌اند! میخواهند انتخابات را استانی کنند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در نقد طرح استانی شدن انتخابات گفت:‌ نمایندگان ظاهراً از مراجعات مردم خسته شده‌اند و می‌خواهند در پناه انتخابات استانی خودشان را پنهان کنند و چهره نمایندگان سیاستمدار را به خود بگیرند.

مرعشی: ظاهرا نمایندگان از مراجعات مردمی خسته‌ شده‌اند! میخواهند انتخابات را استانی کنند

به گزارش دیده بان ایران، حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با نگارش مطلبی در شماره امروز ( سه‌شنبه 10 اردیبهشت)‌ روزنامه سازندگی از طرح استانی شدن انتخابات مجلس که اخیرا از سوی نمایندگان مجلس به تصویب رسیده، انتقاد کرد.

مرعشی در نقد استانی شدن انتخابات مجلس نوشته است: "در مجلس اعلام کرده‌اند که هر کاندیدایی باید برای یک حوزه انتخابیه ثبت نام کند اما رای‌گیری در سطح استان انجام می‌شود و باید حداقل 15 درصد آرا را در هر حوزه انتخابیه داشته باشد. حال اگر کسی در حوزه انتخابیه 85 درصد آرا را کسب کرد و رقیب او 15 درصد آرا را در حوزه انتخابیه به دست آورد، هر دو به مجلس می‌روند. لذا 85 درصد مردمی که به آن کاندیدای 15 درصدی رای نداده‌اند، چطور می‌توانند کاندیدای مورد نظر را به عنوان نماینده خودشان بپذیرند؟"

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه تصریح کرده می‌کند: "اینکه هر کاندیدایی باید برای حوزه انتخابیه ثبت نام کند اما رای‌گیری در سطح استان انجام شود و حداقل 15 درصد آرا را در هر حوزه انتخابیه کسب کند، این فکر را به ذهن می‌رساند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد دارند تا از نوع مراجعاتی که در حوزه‌های انتخابیه به آنها می‌شود و مردمی که با نمایندگان‌شان زندگی می‌کنند و مطالباتی دارند روی برگردانند."

مرعشی با کنایه به تصویب استانی شدن انتخابات از سوی نمایندگان مجلس گفته است:‌ "نمایندگان ظاهراً از مراجعات مردم خسته شده‌اند و می‌خواهند در پناه انتخابات استانی خودشان را پنهان کنند و چهره نمایندگان سیاستمدار را به خود بگیرند. در حالی که کسی که آمادگی این را ندارد که به خواسته‌های ریز و درشت مردم پاسخ دهد و از مراجعه مردم مشخص می‌شود چه ضرورتی به نمایندگی مجلس شدنش است؟ می‌تواند کارهای دیگری را بر عهده بگیرد، چه دلیلی دارد که لباس نمایندگی ملت را بر تن کند اما حوصله پاسخگویی به مطالبات مردم را نداشته باشد. لذا تصمیم قوه مقننه مناسب نبود و منجر به افزایش کیفیت مجلس نیز نخواهد شد."

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان مطلب خود تاکید می‌کند: "استانی شدن انتخابات باعث حذف تصمیم و اراده مردم شهرهای کوچک و مناطق حاشیه‌ای کشور از اثرگذاری در سیاست‌های کشوری و ناامیدی مردم از جمهوریت نظام می‌شود با اجرای این شیوه انتخابات این خطر وجود دارد که ارتباط نمایندگان مجلس با بدنه اجتماعی و جامعه ضعیف شود."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر