کد خبر: 63170
A

تاریخ محاکمه «کیومرث مرزبان» و «آریاسب باوند» مشخص شد

«آریاسب باوند» دبیرکل حزب موسوم به اتحاد شورای استان ها که در ترکیه فعالیت می کرد و «کیومرث مرزبان» نویسنده و طنزپرداز، به ترتیب 31 اردیبهشت و ششم خرداد امسال محاکمه می شوند.

تاریخ محاکمه «کیومرث مرزبان» و «آریاسب باوند» مشخص شد

به گزارش دیده بان ایران، محمدحسین آقاسی وکیل مدافع باوند و مرزبان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: باوند بهمن ماه سال 96 حین ورود غیرقانونی به کشور بازداشت شده بود که برای او در دادسرا پرونده قضایی تشکیل و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. 
این وکیل دادگستری افزود: دی ماه سال 97، شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به پرونده باوند رسیدگی و در نهایت موکل را به اتهام تشکیل و اداره گروه به 15 سال، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به 18 ماه، به اتهام ورود و خروج غیرقانونی به کشور و توهین به رهبری هر کدام به سه سال حبس محکوم کرد که جمعاً 22 سال و 6 ماه می شود.
این وکیل دادگستری اظهار داشت: به خاطر اینکه موکلم بیش از سه عنوان اتهامی دارد، دادگاه در هر عنوان اتهامی اشد مجازات به اضافه نصف مجازات آن اتهام را درنظرگرفته است.
وی که وکالت «مهی زاد پشت پناه» دیگر متهم این پرونده را هم برعهده دارد، افزود: شعبه 15 دادگاه انقلاب وی را به اتهام عضویت در حزب خودساخته اتحاد شورای استان ها به پنج سال حبس، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس و ورود غیرقانونی به کشور به یک سال محکوم کرد. 
آقاسی ادامه داد: به حکم صادره از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اعتراض کردیم که پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد و بر اساس ابلاغ صورت گرفته، 31 اردیبهشت برای برگزاری دادگاه تجدیدنظر تعیین شده است. 
در صورت قطعیت یافتن احکام صادره، برای باوند 15 سال و متهم دیگر، پنج سال حبس اجرا می شود. 
آریاسب باوند، دبیرکل حزبی تحت عنوان «حزب اتحاد شورای استان ها» است که در ترکیه با اپوزیسیون خارج از کشور همکاری می کرد.
او 21 بهمن سال 96 هنگام ورود به کشور بازداشت شد.

* مرزبان 6 خرداد محاکمه می شود
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده کیومرث مرزبان اظهار داشت: در این پرونده نیز شعبه 15 دادگاه انقلاب، 13 اسفند 97 را برای محاکمه تعیین کرده بود که جلسه دادگاه برگزار نشد و تجدید شد. 
وکیل مرزبان افزود: طبق قانون در مواقعی که جلسه دادگاه تجدید می شود، باید در فاصله کوتاهی جلسه بعدی تعیین شود اما بر اساس ابلاغ صورت گرفته، 6 خرداد برای برگزاری جلسه محاکمه موکل تعیین شده است. 
«کیومرث مرزبان» نویسنده و طنزپرداز است که برای مدتی با رسانه‌هایی همچون «رادیو فردا» و «من و تو» در ساخت برنامه‌ها همکاری می‌کرد. 
«اقدامات تبلیغی علیه نظام» و «اهانت به مقدسات» از جمله اتهامات مرزبان در کیفرخواست صادر شده از سوی دادستانی به شمار می‌رود.
بر اساس آنچه پیشتر در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، کیومرث مرزبان سال 88 از ایران خارج و پس از هشت سال به کشور بازگشت و چهارم شهریور امسال بازداشت شد. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر