کد خبر: 63233
A

جلایی‌پور: دانشگاه تهران در معرض تجاری شدن است

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که این دانشگاه در معرض خطر تجاری شدن قرار دارد، گفت: درنتیجه این روند دانشگاه از حقیقت گاه فاصله می گیرد و این مسئله به زیان مرکز علمی خواهد بود.

جلایی‌پور: دانشگاه تهران در معرض تجاری شدن است

به گزارش دیده بان ایران، حمید رضا جلایی‌پور عصر سه شنبه در مراسم نکوداشت دکتر محمد میرزایی به بیان برخی از ویژگی های شخصیتی وی پرداخت و گفت: نظم و انضباط، اخلاق و رفتار علمی و حرفه ای از جمله خصائص این استاد به شمار می‌رود. 
وی در این برنامه که در تالار ابن خلدون دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: ایران دوستی، انصاف و اعتدال نیز همواره در محمد میرزایی مشاهده می شد.
جلایی‌پور با اشاره به همکاری نزدیک خود به میرزایی ادامه داد: وی همواره دانشجویان را به ادامه تحصیلات تشویق می کرد. هرگز از آن ها استفاده ابزاری نکرد و این مهم نیز از ویژگی های اخلاقی این استاد بزرگ به شمار می‌رود.
این جامعه شناس با تاکید بر دستاوردهای وی تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی کمیت به عنوان یک ارزش مطرح بود و در این دوران میرزایی مسئله کیفیت را عنوان کرد. کنترل جمعیت در ایران مرهون دستاوردهای این استاد است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دانشگاه تهران اظهار داشت: استادان شایسته و کتابخانه قلب تپنده دانشگاه تهران و این مرکز علمی جایگاه نخبگان است.
جلایی‌پور تاکید کرد: امروزه فرایند تحقیق و پژوهش در دانشگاه آسیب دیده است و کتابخانه به قرائت خانه بدل شده است.
این تحلیل گر اجتماعی افزود: دانشگاه باید حقیقت گاه باشد ومیرزایی استاد دانشگاه و حقیقت گاه بود. وی در این مرکز علمی انسان گرایانه برخورد کرد و دانشگاه تهران امروز به این شایستگان نیازمند است.
میرزایی نیز در پایان این نشست ضمن تشکر از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، انجمن جامعه شناسی ایران، انجمن جمعیت‌شناسی و انسان شناسی کشور، از دانشگاه تهران، برگزار کنندگان این مراسم و یوسف اباذری، باقرساروخانی، مصطفی ازکیا، سید ضیاء هاشمی، هادی خانیکی، حمید رضا جلایی‌پور، سید سعیدرضا عاملی و... قدردانی کرد.
این استاد جمعیت شناسی همچنین طی سخنانی کوتاه اظهار داشت: انجمن جامعه شناسی ایران نخستین نهادی است که دغدغه کنترل جمعیت را داشته است.
به گفته وی برخورد با این مسئله باید علمی و کارشناسانه و نه برمبنای احساس باشد.
وی در خصوص دانشگاه تهران نیز عنوان کرد: 42 سال در این بستر رشد یافته و بیش از چهل سال نیز خدمت گذار آن بوده و بدان افتخار می کنم.
دانشگاهی که در کنار همسر و خانواده همواره امیدبخش و روحیه بخش در مسیر زندگی من بوده است.
میرزایی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدیر گروه جمعیت‌شناسی این دانشگاه و رئیس انجمن جمعیت‌شناسی ایران است. وی تألیفات بسیاری در زمینه جمعیت و مسائل آن دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر