کد خبر: 63289
A

احمد مازنی: زیبنده جمهوری اسلامی نیست در روز کارگر با کارگر برخورد شود

یک عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه طرح آزادی تجمعات در حال حاضر در کمسیون داخلی و امور شوراها در دست بررسی است، می‌گوید: معتقدم بر اساس قانون اساسی، تجمع و راهیپمایی نیازی به مجوز ندارد. مسئولان امنیت و ناجا نیز آستانه تحملشان را بالا ببرند، چرا که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست تا با کارگری در روز کارگر برخورد شود.

احمد مازنی: زیبنده جمهوری اسلامی نیست در روز کارگر با کارگر برخورد شود

صبح امروز تعدادی از دانشجویان و فعالان کارگری به مناسب روز جهانی کارگر مقابل مجلس تجمع کردند، اما با این تجمع برخورد شد و بر اساس گزارش‌های میدانی، تعدادی هم بازداشت شدند.

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه برخورد با تجمع‌کنندگان روز کارگر در مقابل مجلس و بازداشت برخی از آن‌ها به رغم تأکید دولت و مجلس بر تعیین مکان‌هایی به این منظور، به ایرناپلاس می‌گوید: اولاً روز کارگر را به‌تمامی کارگران تبریک می‌گویم. اواخر سال 96 و بعد از حوادث دی‌ماه، طرحی را با قید دو فوریت و بر اساس قانون اساسی با 70 امضا به‌منظور حمایت از تجمعات و راهپیمایی‌ها به هیئت رئیسه تقدیم کردیم. متأسفانه دو فوریت آن اصلاً مطرح نشد و با تأخیر مواجه و نهایتاً با مشورت آقای دکتر لاریجانی به‌صورت عادی اعلام وصول شد و حالا کمیسیون داخلی و امور شورا‌ها در حال بررسی آن است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اینکه مسئولان استانداری گفته‌اند این تجمع بدون مجوز بوده و ناجا موظف به برخورد با آن بوده است، تأکید می‌کند: من معتقدم بر اساس قانون اساسی، تجمع و راهپیمایی نیازی به مجوز ندارد، مخصوصاً اگر به مناسبتی خاص برگزار شود و هدف دوستان انتقاد و اعتراض باشد. حالا باید منتظر بررسی‌های مجلس باشیم تا ببینیم نتیجه آنچه می‌شود.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه من شنیده‌ام امروز برخورد خوبی با تجمع‌کنندگان نشده است، می‌گوید: من خواستار خویشتن‌داری مأموران امنیتی و به‌طور خاص نیروی انتظامی هستم تا اگر جایی شعار تندی داده شده است، آستانه تحملشان را بالا ببرند. چراکه زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست تا با کارگری در روز کارگر برخورد شود. البته اگر کسی بنا داشت به این بهانه شیطنتی انجام دهد، باید درباره او شفاف‌سازی کنند./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر