کد خبر: 63421
A
معصومه ابتکار؛

سهم زنان را در اقتصاد ملی جدی بگیریم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سهم زنان را در اقتصاد ملی سهمی جدی دانست که باید برای ارتقای آن تلاش کرد.

سهم زنان را در اقتصاد ملی جدی بگیریم

به گزارش دیده بان ایران، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از توافق سه‌جانبه برای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گفت: در این طرح رویکرد ما نتیجه‌محور است و نفرساعت‌آموزش مدنظر ما نیست. می‌خواهیم که افراد در انتهای کار به مشاغل شرافتمندانه و پایدار دست پیدا کنند و نتیجه کار تولید، بازاریابی و کسب درآمد باشد.

وی با اشاره به این‌که تقسیم کار بین دستگاهی درباره اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به زودی انجام خواهد شد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پورتالی در این زمینه آماده کرده که اطلاعات موثری دارد و آمادگی تجمیع این اطلاعات وجود دارد تا با روشن شدن تکالیف هریک از دستگاه‌ها، هر کدام به درستی بتوانند وظایف خود را ایفا کنند.

ابتکار افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما به وضعیت زنان سرپرست خانوار که معیشت آنها دست خودشان است، از زاویه آسیب نگاه نمی‌کنیم، بلکه از زاویه توانمندی این بانوان برای ما اهمیت دارند؛ چراکه اکثر آنها افرادی توانمند و تحصیل‌کردگان دانشگاهی هستند که با رویکرد توسعه‌ای می‌توانند در توسعه مشاغل خانگی نقش موثری ایفا کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این کار با پشتوانه‌های لازم از سوی دولت و همچنین تلاش برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در حوزه صنایع دستی، ۷۵ درصد تولید این صنایع توسط زنان انجام می‌گیرد و ما همواره بین رتبه ۲ یا ۳ در صنایع دستی جهان هستیم. در بخش کشاورزی زنان ۴۰ درصد به صورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیرگذارند و نمی‌توان نقش آنها را کم‌رنگ در نظر گرفت و ۸۰ درصد تولید فرش دستباف ایرانی نیز برعهده زنان است.

ابتکار سهم زنان را در اقتصاد ملی سهمی جدی دانست که باید برای ارتقای آن تلاش کرد.

به اعتقاد وی با الگوسازی موفق در این زمینه می‌توان از پتانسیل زنان و همچنین طرح مشاغل خانگی برای افزایش رشد اقتصادی کمک گرفت./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر