کد خبر: 63452
A

علیرضا بیگی: یقینا برخی مسئولین دولتی در قاچاق سوخت دخالت دارند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی قیمت سوخت موجب جلوگیری از قاچاق آن می‌شود قاچاقی که یقینا مسئولین دولتی در آن دخالت دارند، 20 میلیون لیتر بنزین در روز قاچاق می‌شود که این قاچاق علی‌القاعده با دبه و گالن اتفاق نمی‌افتد.

علیرضا بیگی: یقینا برخی مسئولین دولتی در قاچاق سوخت دخالت دارند

به گزارش دیده بان ایران، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزای فارس، با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین گفت: آزادسازی قیمت سوخت باید به شکل صحیح آ‌ن انجام شده و یارانه آ‌ن به حساب مردم واریز شود که اگر اینگونه باشد اولا از یک سو جلوی قاچاق سوخت گرفته می‌شود و از سوی دیگر شاهد منت دیگر بر سر مردم برای پرداخت یارانه سوخت نیستیم. 

وی افزود: ما شاهد پیمان‌شکنی دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها با مردم بودیم و این هدفمندی در واقع یک پیمانی بود که بین مردم و دولت منعقد شده بود که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی پرداخت یارانه نقدی به مردم افزایش پیدا کند اما دولت و مجلس یک پیمان‌شکنی را در این زمینه سبب شدند. 

نماینده مردم تبریز در مجلس در شورای اسلامی اظهار داشت: باید به مردم اطمینان خاطر داده شود که دیگر این پیمان‌شکنی‌ها را شاهد نخواهد بود و مردم از این وضعیت نجات پیدا خواهند کرد و با افزایش قیمت حامل‌های انرژی یارانه نقدی آن به مردم پرداخت می‌شود. 

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آزادسازی قیمت سوخت موجب جلوگیری از قاچاق آن می‌شود قاچاقی که یقینا مسئولین دولتی در آن دخالت دارند، 20 میلیون  لیتر بنزین در روز قاچاق می‌شود که این قاچاق علی‌القاعده با دبه و گالن اتفاق نمی‌افتد. 

وی افزود: این لوله‌کشی‌ها برای قاچاق سوخت از کشور به کشتی‌های بیگانه در خلیج فارس نمی‌تواند بدون اطلاع مسئولین امر در نیروی انتظامی، وزارت کشور، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اتفاق بیفتد و این مساله اسباب سرافکندگی دولت است. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این قاچاق سوخت محصول تقصیر مسئولان دولتی است که از این طریق ثروت ملی کشور به تاراج می‌رود و امکان ندارد که این حجم از سوخت بدون اطلاع این مسئولان از کشور قاچاق شود. 

علیرضا بیگی در پایان خاطرنشان کرد: پس از پخش فیلم قاچاق سوخت از طریق لوله‌ها به کشتی‌های خارجی در صدا و سیما ما هیچ واکنشی را از سوی سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص این موضوع شاهد نبودیم که این امر هم سوال‌ برانگیز است و پاسخ جدی مسوولانه این ستاد را ما ندیدیم که البته این موضوع در قالب سوال از وزیر کشور در حال پیگیری است.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر