کد خبر: 63454
A

نماینده فسا: هیچ مجلسی به اندازه دوره دهم، تحت فشار فضای مجازی نبود

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه منابع کشور در میان کشمکش نمایندگان مجلس قرار گرفته است، گفت: برخی نمایندگان سعی دارند بعضی از مسائل را به سمت اهداف خود سوق دهند به‌طوری‌که یک نماینده اقدام به جاده‌کشی درحوزه انتخابیه خود می‌کند و دیگری همزمان در تلاش است تا یک مرکز ام‌آر‌آی در همان حوزه احداث و افتتاح کند.

نماینده فسا: هیچ مجلسی به اندازه دوره دهم، تحت فشار فضای مجازی نبود

به گزارش دیده بان ایران، محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به عملکرد مجلس دهم عنوان کرد: بسیاری از طرح‌ها و اجرای آنها که نمایندگان برای حوزه انتخابیه خود دارند، ضروری نیست به طوری‌ که شاهدیم در یک فاصله کوتاهی چندین مرکز مشترک افتتاح می‌شود که این اقدامات حیف و میل کردن منابع است.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه نمایندگان ادوار گذشته مجلس اقدام به ساخت و راه‌اندازی چندین دانشگاه در حوزه‌های انتخابیه خود کردند، گفت: این مساله سبب شده که بسیاری از دانشجویان ناراضی باشند؛ زیرا پس از مدتی ساختمان‌های این دانشگاه‌ها به دلیل نداشتن دانشجو راکد و رها شده‌اند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امتیاز دادن برخی از سازمان‌ها و بعضی از وزرا به نمایندگان از ترس استیضاح و منطقه‌ای فکر کردن موکلان مردم برای جذب رضایت‌مندی کوتاه‌مدت، مجلس را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکه‌تکه شدن بودجه مملکت، در بسیاری از پروژه‌ها باعث آسیب‌های زیادی به کشور شده است، افزود: اختصاص بودجه به صورت تکه تکه به طرح‌ها سبب به تعویق افتادن تکمیل پروژه‌ها می‌شود که این‌ها همه آسیب برای کشور به شمار میرود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی افزود: معتقد نیستم که بر‌گزاری انتخابات استانی باعث می‌شود که تمام اشکالات از بین رود اما با نگاه واقع‌بینانه متوجه می‌شویم که نمایندگان تا حدی با یک دید آزادانه و کلان‌تر به موضوعات می‌نگرند.

وی با بیان اینکه وجود یک مجلس در ایران کافی نیست، ادامه داد: معتقدم در کنار این مجلس باید یک مجلس دیگر وجود داشته باشد که  نوع انتخاب نمایندگان به صورت تخصصی‌تر و سخت‌تر انجام شود.

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: در چنین مجلسی منتخب و کاندیداهایی که از درجات علمی، تخصصی، تجربی و مسئولیتی برخوردار باشد، حضور دارند و به مسائل و تصویب برنامه‌های پنج ساله و کلان کشور می‌پردازند.

استیضاح وزیران از وظایف مجلس دوم باشد 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه استیضاح وزیران باید از دیگر وظایف مجلس دوم کشور باشد، ادامه داد: این مهم از هدررفت منابع مالی، وقت و .... کشور در استیضاح وزرا جلوگیری می‌کند.

جمالی‌نوبندگانی با اشاره به اینکه شاهدیم که بعضی از نمایندگان به دلیل مشکلات شخصی، وزیر را استیضاح می‌کنند، تصریح کرد: استانی شدن انتخابات سبب شکل‌گیری بهتر احزاب می‌شوند.

نماینده مردم فسا در مجلس خاطرنشان کرد: افراد باید در احزاب رشد کنند و بعد از آموزش بین حزبی می‌توانند پتانسیل خود را در مراحل بعد ارتقا دهند.

شاهد یک بلبشو سیاسی هستیم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد یک بلبشو سیاسی در کشور هستیم، گفت: ۴۰ سال است که به فشار‌های روانی آمریکایی‌ها عادت کردیم آنها همیشه اذعان دارند که بعد از چند مدت دیگر کار کشور ایران تمام است که در واقعیت اینطور نیست.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه تمام گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا، انقلابی و دلسوزان نظام باید با دور گذاشتن منیت‌ها اقداماتی انجام دهند که حرکت رو به جلو داشته باشیم.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه هیچ مجلسی در ادوار گذشته به اندازه مجلس دهم تحت فشار نبوده است، گفت: عواملی مانند فضای مجازی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که باعث فشار بیش از حد به مجلس شد به طوری که در این دوره  توهین‌های بی‌سابقه‌ای به نمایندگان شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر