کد خبر: 63455
A
دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان:

مخالفت اکثریت مجلس با ارتقای مشارکت سیاسی زنان تاسف بار است

نخستین دیدار استانی دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان با اعضای شورای مرکزی جمعیت در استان البرز انجام شد شهین دخت مولاوردی، در این نشست صمیمی دیدگاهها، دغدغه ها و پیش بینی های خود را پیرامون وضعیت موجود کشور و جریان اصلاح طلبی ذکر کرده و ضمن دعوت به انسجام و هم افزایی با جریانات سیاسی همسو در استان؛ بر لزوم پرهیز از دامن زدن به فضای یاس و پمپاژ ناامیدی در جامعه تاکید کرد.

مخالفت اکثریت مجلس با ارتقای مشارکت سیاسی زنان تاسف بار است
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نخستین دیدار استانی دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان با اعضای شورای مرکزی جمعیت در  استان البرز انجام شد

شهین دخت مولاوردی، در این نشست صمیمی دیدگاهها، دغدغه ها و پیش بینی های خود را پیرامون وضعیت موجود کشور و جریان اصلاح طلبی ذکر کرده و ضمن دعوت به انسجام و هم افزایی با جریانات سیاسی همسو در استان؛ بر لزوم پرهیز از دامن زدن به فضای یاس و پمپاژ ناامیدی در جامعه تاکید کرد.

وی که با همراهی پریچهر سلطانی دبیر کمیته مناطق جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و محمد مهدی محمدی عضو شورای مرکزی به کرج سفر کرده بود، با اشاره به شرایط کشور که درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی ‌و عوارض ناشی از ادامه سیاست یکجانبه گرایی دولت آمریکاست، ابراز  امیدواری کرد با درایت، عقلانیت و همدلی از این گردنه و پیچ تاریخی بتوانیم عبور کنیم.

    عضو هیات رییسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، تنها راه برون رفت از وضعیت موجود را باز کردن باب گفتگوی ملی و نشان دادن عزم ملی برای خروج از انسداد سیاسی دانست و بر  مسئولیت مضاعف نخبگان و اراده حاکمیت در تحقق این وضعیت تاکید کرد. 

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت نهادینه سازی  "حقوق و مسئولیت های شهروندی"، از اعضای شورای مرکزی جمعیت در استان البرز خواست تا با کمک و مشارکت دیگر احزاب استان و نهادهای مدنی در جریان سازی، ترویج و ظرفیت سازی این حقوق، بویژه در آستانه انتخابات گام بردارند.

عضو شورای سیاستگذاری احزاب زنان اصلاح طلب در ادامه به تشریح اهداف و ماموریتها و برنامه های این شورا پرداخت و از اعضای جمعیت درخواست کرد در اجرایی کردن برنامه های مصوب این شورا که به صورت مشترک با احزاب عضو انجام‌ می شود اهتمام جدی داشته باشند.

وی از مخالفت اکثریت مجلس با افزایش سهم زنان در فهرست های انتخاباتی ابراز تأسف کرد و گفت: این موضوع واقعیتی را به همه ما گوشزد کرد که برای جا افتادن نظام حزبی و تحزب در کشور باید تلاش ها را دوچندان کرد و راهبردها را تغییر داد.

مولاوردی یادآور شد: بخشی از وضعیت«در خودماندگی» و «سردرگمی»و«سرخوردگی»احزاب و فعالین سیاسی در استانها که همه گیر هم هست به همین نکته برمی گردد که تا نهادینه شدن نظام تحزب در کشور راه و فاصله بسیار است و‌

کارکرد ویژه احزابی که به هنگام اخذ مجوز و پروانه فعالیت الزام به ارائه برنامه و دیدگاههای خود در در تمام عرصه های مدیریتی کشور و حوزه های ریز و درشت در قالب مرامنامه حزبی دارند، محدود و منحصر شده است به مقاطع انتخاباتی که آن هم چند هفته بیشتر طول نمی کشد!
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: همانطور که در چارچوب نظریه واقع گرایی، در سیاست دوست و دشمن دائمی وجود ندارد و منافع ملی کشورها در این مورد تعیین کننده است، از جریان اصلاح طلبی نیز به عنوان یک جریان پویا و زنده انتظار می رود متناسب با اقتضائات و الزامات روز، سیاستها، راهبردها و تاکتیکهای اثربخش و نتیجه محوری را اتخاذ کند که تشکیل کارگروههای ۴گانه در این شورا و نیز تعریف سازوکار تعامل با نهادهای موردنظر در این ساختار نشان از دوراندیشی و آینده نگری آن دارد.

 

مولاوردی با اشاره به نظر یکی از حاضرین در خصوص ضرورت اصلاح اصلاحات و نواصلاح گرایی و اتخاذ راهبرد انتقادی تر نسبت به وضع موجود در انتخابات پیش رو، تاکید کرد؛ قدر مسلم‌ آن است که این جریان ضمن توجه به خودانتقادی و نقد درون تشکیلاتی که مدتهاست مقدمات آن فراهم‌شده است، در همراهی با مطالبات مردم، مرزبندی های خود را نیز با سایر جریانات و نهادها مشخص خواهد کرد.

گفتنی است در ادامه جمعی از فعالین سیاسی و نیز اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان در این جلسه حضور یافته و به بیان دیدگاهها و ارائه راهکارها و پیشنهادات خود پرداختند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر