کد خبر: 63556
A

پزشکی قانونی: ۳۷۴۵ موتورسوار سال گذشته جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: ۳ هزار و ۷۴۵ موتورسوار سال گذشته در حوادث رانندگی کشته شدند. شجاعی گفت: ۷۹ درصد موتورسواران فوت شده راکب موتورسیکلت و ۱۹، ۶ درصد هم سرنشین موتورسیکلت بودند و وضعیت ۱، ۴ درصد از فوتی‌های موتورسوار هم نامعلوم بود.

پزشکی قانونی: ۳۷۴۵ موتورسوار سال گذشته جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: ۳ هزار و ۷۴۵ موتورسوار سال گذشته در حوادث رانندگی کشته شدند.

به گزارش دیده بان ایران، احمد شجاعی در همین رابطه افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از حوادث رانندگی در کشور فوت کردند که ۲۱، ۸ درصد از این جانباختگان، موتورسوار بودند.

وی ادامه داد: در سال گذشته استان تهران با ۳۸۶ فوتی موتورسوار در حوادث رانندگی، دارای بیشترین فوت موتورسوران بود و سپس استان‌های فارس با ۳۲۷ و اصفهان با ۲۸۹ فوتی دارای بیشترین جانباختگان موتورسوار بودند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: استان‌های گلستان (۴۲.۶ درصد)، هرمزگان (۳۶.۲ درصد) و بوشهر (۳۰.۲ درصد) هم به ترتیب دارای بیشترین نسبت جانباختگان موتورسوار به کل تصادفات استان بوده اند.

بیشترین درصد فوت موتورسواران، مربوط به موتورسواران برون شهری
شجاعی اعلام کرد: در سال گذشته ۳۸، ۴ درصد از جانباختگان موتورسوار مربوط به موتورسواران درون شهری بود و این درحالی است که ۴۴، ۵ درصد از موتورسواران فوت شده در حوادث رانندگی شامل موتورسواران برون شهری بودند.

وی اضافه کرد: ۱۰،۸ درصد موتورسواران در جاده‌های روستایی ۱، ۲ درصد در راه‌های اختصاصی و ۵، ۲ درصد هم در سایر راه‌ها فوت کرده اند.

۷۹ درصد موتورسواران فوت شده راکب موتورسیکلت بودند
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: ۷۹ درصد موتورسواران فوت شده راکب موتورسیکلت و ۱۹، ۶ درصد هم سرنشین موتورسیکلت بودند و وضعیت ۱،۴ درصد از فوتی‌های موتورسوار هم نامعلوم بود.

وی ادامه داد: ۹۶،۳ درصد افراد فوتی مرد و ۳،۷ درصد زن بودند. از نظر، سنی هم ۱۳،۵ درصد زیر ۱۸ سال و ۲۵،۸ درصد بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال بودند و ۲۸، ۸ درصد بین سنین ۲۵ تا ۳۹ سال و ۱۰، ۷ درصد در سن ۴۰ تا ۴۹ سال ۲۱.۱ درصد هم ۵۰ سال به بالا بودند.

فوت ۸۰ درصد موتورسواران بر اثر برخورد با وسیله نقلیه
شجاعی گفت: ۸۰ درصد موتورسواران بر اثر برخورد با یک وسیله نقلیه فوت کردند، همچنین ۱۰ درصد از موتورسوار‌ها بر اثر واژگونی و ۷، ۳ درصد هم بر اثر برخورد با جسم ثابت و ۲، ۷ درصد هم به نحوی دیگر فوت کردند.

وی افزود: ۴۱ درصد از موتورسواران فوت شده دارای شغل آزاد بودند و ۲۰، ۱ درصد کارگر، ۱۰، ۸ درصد دانش آموز ۷، ۷ درصد کشاورز ۴، ۴ درصد بیکار و ۱۶ درصد هم سایر مشاغل را داشتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر