کد خبر: 63617
A

آیت‌الله رجبی: چه بسا دست‌هایی در پشت پرده رقاصی مدارس است

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با اشاره به انتشار کلیپ‌های متعدد رقص و آهنگ مبتذل در مدارس گفت: بدون شک این حرکت باید ریشه‌یابی شود و چه بسا دست‌های پنهانی نفوذ کرده‌اند و این اتفاقات یکی از مظاهر نفوذ فرهنگ غربی در جامعه ما باشد.

آیت‌الله رجبی: چه بسا دست‌هایی در پشت پرده رقاصی مدارس است

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انتشار کلیپ‌های متعدد رقص و آهنگ مبتذل در مدارس گفت: بدون شک این حرکت باید ریشه‌یابی شود و چه بسا دست‌های پنهانی نفوذ کرده‌اند و این اتفاقات یکی از مظاهر نفوذ فرهنگ غربی در جامعه ما باشد.

وی با بیان اینکه نسل آینده ما همین دانش‌آموزان و در مرحله بعد دانشجویان هستند اظهار داشت: متأسفانه در برخی از دانشگاه‌ها هم شاهد چنین حرکات ضددینی و ضد انقلابی هستیم.

رجبی ادامه داد: مسئولان نظام آموزشی ما سنگین‌ترین وظیفه را در ترویج فرهنگ دینی و جلوگیری از ناهنجاری‌هایی که نوعی مقابله با دین و فرهنگ این ملّت است بر دوش دارند. باید همواره فعالیت‌هایی که در سطح مدارس و دبیرستان‌ها صورت می‌گیرد را رصد کنند؛ چرا که در برابر نسلی که به امانت به آن‌ها سپرده شده‌اند مسئول هستند و بابت هرگونه کوتاهی، هم در پیشگاه ملّت و هم خدا و خون شهدا مسئول هستند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) با بیان اینکه اولیاء هم باید در برابر این ناهنجاری‌ها احساس مسئولین کنند و با مسئولین مدارس برخورد داشته باشند، اظهار داشت: در درجه اول باید موضوع ریشه‌یابی شود و دید که از کجا نشأت می‌گیرد و در درجه دوم اگر مشخص شد که غفلت مسئولان در کار است، به آن‌ها هشدار و تذکر داده شود تا این حرکت که من معتقدم در بین ضد انقلاب ریشه دارد، نفوذ بیشتری پیدا نکند.

رجبی، موضوع نفوذ جریانی که از سوی رهبر معظّم انقلاب مطرح شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: ممکن است یکی از مصادق نفوذ جریانی، همین حرکتی باشد که طی روزهای اخیر در مدارس شاهد آن هستیم.

وی افزود: یک زمانی یک مسئول غفلت می‌کند و یک ناهنجاری از غفلت او سر می‌زند، امّا یک زمانی این حرکات تکرار می‌شود و این نشان‌دهنده این است که دستی در کار است که در سطح جامعه این اتفاق رخ دهد. اکنون هم در مدارس و هم دانشگاه‌ها و هم در سطح شهرها شاهد چنین حرکاتی هستیم.

رجبی با بیان اینکه موضوع رقاصی و اجرای آهنگ‌های مبتذل در مدارس باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: هم مسئولین و نخبگان کشور و هم توده‌های مردم باید نسبت به اینطور جریانات حساس باشند تا خدای ناکرده بر اثر غفلت مسئولین و یا مردم آسیبی را شاهد نباشیم.

وی لزوم امر به معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داد و گفت: امربه معروف درباره ماجراهای اخیر، وظیفه همه آحاد بخصوص مسئولینی است که وظیفه تربیت نسل آینده ما را به‌عهده دارند. وزیر آموزش و پرورش و وزیر‌ آموزش‌عالی و سایر مسئولین در این زمینه مسئولیت دارند و بدانند چنانچه در این موضوع کوتاهی کنند، ممکن است آسیب‌های آن، دامن فرزندان و خانواده‌های خودشان را بگیرد. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این ملت هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده تا از فرهنگ دینی و ارزش‌های دینی صیانت شود و این ناسپاسی و ناجوانمردی است که مسئولان در برابر این همه فداکاری بی‌تفاوت باشند یا مسامحه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر