کد خبر: 63686
A

واشنگتن: فروش نفت آمریکا به هند، به قیمتی ارزان‌تر از نفت ایران را تضمین نمی‌کنیم

دولت آمریکا فروش نفت خود به هند با نرخ ارزان‌تر را تضمین نخواهد کرد، زیرا این کالا تحت کنترل شرکت‌های خصوصی قرار دارد. تشدید تحریم‌های آمریکا علیه تهران، واردات نفت ایران را برای خریداران آسیایی از جمله هند دشوار کرده است. این در حالی است که ایران نفت را به نرخ ارزان‌تری به هند عرضه می‌کرد.

واشنگتن: فروش نفت آمریکا به هند، به قیمتی ارزان‌تر از نفت ایران را تضمین نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ویلبر رأس، وزیر بازرگانی آمریکا که برای شرکت در یک کنفرانس بازرگانی به هند سفر کرده است این اظهارات را بیان کرد.

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه تهران، واردات نفت ایران را برای خریداران آسیایی از جمله هند دشوار کرده است. این در حالی است که ایران نفت را به نرخ ارزان‌تری به هند عرضه می‌کرد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر بازرگانی آمریکا در برابر این پرسش که آیا آمریکا در نظر دارد نفت را به قیمت مناسب‌تری به هند بفروشد تا از دست رفتن نفت ایران را برای این کشور جبران کند، گفت: نفت در اختیار افراد خصوصی است بنابراین دولت نمی‌تواند افراد را وادار کند قیمت‌های ترجیحی عرضه کنند.

هارش واردهان شرینگلا، سفیر هند در آمریکا اخیراً در اظهاراتی گفته بود تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تأثیر مستقیمی روی هند خواهد گذاشت که دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است.

دولت ترامپ با اعلام این که معافیت‌ها برای واردات نفت ایران پس از اول ماه مه تمدید نخواهد شد و به معافیت شش ماهه برای خرید نفت از تهران خاتمه داد، مشتریان بزرگ نفت ایران از جمله هند، چین و ترکیه را غافلگیر کرد. مخالفان آمریکایی تحریم‌های ترامپ می‌گوینددر بلندمدت حتی متحدان آمریکا از رعایت تحریم‌ها خسته خواهند شد و قاچاق نفت احتمالاً افزایش پیدا می‌کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر