کد خبر: 63691
A

مایک پمپئو در واکنش به خبر تهدید ایران برای خروج از برجام: دو سال است خیلی تهدیدها می‌کنند

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسیده بود جمهوری اسلامی ایران گفته می‌خواهد از برخی همکاری‌های مربوط به توافق اتمی برجام بیرون برود گفت: «آن‌ها دو سال است که خیلی تهدیدها می‌کنند.»

مایک پمپئو در واکنش به خبر تهدید ایران برای خروج از برجام: دو سال است خیلی تهدیدها می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسیده بود جمهوری اسلامی ایران گفته می‌خواهد از برخی همکاری‌های مربوط به توافق اتمی برجام بیرون برود گفت: «آن‌ها دو سال است که خیلی تهدیدها می‌کنند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت:‌کاری که ما قصد داریم بکنیم، این است که ایران را به آن‌جا برسانیم که مثل یک کشور عادی رفتار کند. ما ۱۲ شرط برای آن‌ها گذاشتیم، هرکدام از این شروط رفتارهایی است که از هرکشوری در جهان انتظار داریم انجام دهد. پس این خواسته‌ها مختص به ایران نبود.

مایک پمپئو ادعا کرد:‌ چیزهایی مثل این که در کشورهای جهان کمپین ترور راه نیاندازید، یا از سازمان‌های تروریستی که به اسرائیل حمله کرده و بیش از ۶۰۰ موشک شلیک می‌کنند حمایت نکنید و سامانه موشکی در یمن راه نیاندازید.

وزیر خارجه ایالات متحده گفت:‌ این‌ چیزها را ما از تمامی کشورها می‌خواهیم. این هم قصد اصلی ما است و از همان ابتدا هم هدف ما همین بوده است. من از وقتی که عضوی از کنگره بودم، روی همین‌ها کار کرده‌ام. هدف ما این است که جمهوری اسلامی ایران را به جایی برسانیم که مثل یک کشور عادی رفتار کند.

مایک پمپو اضافه کرد:‌ وقتی چنین کاری را کردند، ما بازگشت آن‌ها را خوشامد می‌گوییم. همان‌طور که پرزیدنت ترامپ گفت اگر زمان مناسب فرا برسد و مذاکراتی انجام شود، ما خرسند خواهیم بود که با آن‌ها وارد گفت‌وگو شویم.

یکی از خبرنگاران پرسید ولی در مورد این که گفته‌اند از برجام خارج می‌شوند،‌ واکنش شما چیست؟ وزیر خارجه ایالات متحده در پاسخ گفت: «آن‌ها دو سال است که خیلی تهدیدها می‌کنند.»

مایک پمپئو در حال سفر خود به اروپا است و در حالی که در فنلاند به سر می‌برد، با خبرنگاران همراه گفت‌وگو کرد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر