کد خبر: 63718
A
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه:

ایران از این پس تعهدات مازاد بر NPT را اجرا نخواهد کرد/ جنگ در دستور کار آمریکا و ایران نیست

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با بیان اینکه بعد از سخنان رئیس‌جمهور در خصوص برجام، حتماً شورای برجام تشکیل می‌شود، تاکید کرد: هر تصمیمی که ایران در خصوص برجام بگیرد نتیجه آن، شکل‌گیری شورای مربوط به برجام است که این شورا با حضور وزرای خارجه کشورها تشکیل می‌شود و بعد از آن طرفین می‌توانند به راحتی در مورد تعهدات متقابل خود صحبت کنند.

ایران از این پس تعهدات مازاد بر NPT را اجرا نخواهد کرد/ جنگ در دستور کار آمریکا و ایران نیست
به گزارش دیده بان ایران، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص هزینه و فایده خروج ایران از برجام، گفت: واقعیت این است که برجام یک مثلث است؛ یک قسمت تعهدات ایران بود، یک قسمت شناسایی حق ایران و یک قسمت هم تحریم‌هایی که باید برداشته می‌شد.

او ادامه داد: عملاً تحریم‌ها برداشته نشد، آمریکایی‌ها حقوق هسته‌ای ایران را با تحریم‌های هسته‌ای زیر سوال بردند و تنها تعهدات ایران باقی مانده است. ایران آخرین بازیگری است که برجام را در رابطه با حق خود تفسیر می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با بیان اینکه بعد از سخنان رئیس‌جمهور در خصوص برجام، حتماً شورای برجام تشکیل می‌شود، تاکید کرد: هر تصمیمی که ایران در خصوص برجام بگیرد نتیجه آن، شکل‌گیری شورای مربوط برجام است که این شورا با حضور وزرای خارجه کشورها تشکیل می‌شود و بعد از آن طرفین می‌توانند به راحتی در مورد تعهدات متقابل خود صحبت کنند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: خروج از برجام و NPT صورت نخواهد گرفت، اما ایران از این پس تعهدات مازاد بر NPT را، که نتیجه برجام بود، اجرا نخواهد کرد.

او با اشاره به حضور ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس، گفت: آمریکایی‌ها سیاست قدیمی را دنبال می‌کنند که بولتون نماینده این سیاست است. ما فکر می‌کردیم بعد از سلسله شکست‌های آمریکا و بعد از شش تریلیون دلار هزینه نظامی از سال 2001 تا 2011، کمتر چنین ادعاهایی را از سوی مقامات این کشور بشنویم.

فلاحت‌پیشه گفت: آمریکایی‌ها با هزینه کشورهای عربی این مانورها را شکل می‌دهند، اما فرق ما با آمریکایی‌ها این است که مقررات بین‌المللی از جمله امنیت خلیج‌‌فارس برای ما اهمیت دارد؛ همان کاری که ایران در سوریه انجام داد و به رغم اقدامات ایذایی رژیم صهیونیستی، ایران نخواست روند باثبات تحولات سوریه تغییر کند. در حال حاضر هم این سیاست در قبال آمریکا در پیش گرفته شده است.

این نماینده مجلس گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر شرایط جنگی شود، هر ناوی که آمریکایی‌ها به خلیج‌فارس بیاورند در محاصره ایرانی‌ها قرار خواهد گرفت، اما در حال حاضر این اقدام نه در دستور کار آمریکاست و نه ایران./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر