کد خبر: 63750
A

عضو کمیسیون صنایع مجلس : رئیس مجلس موافق تشکیل وزارت بازرگانی است

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کمیسیون صنعت و معدن، تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کرده است، گفت: این طرح هفته بعد به مجلس می‌رود و احتمال رأی‌آوری آن بالاست و رئیس مجلس هم موافق آن است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس : رئیس مجلس موافق تشکیل وزارت بازرگانی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محمد عزیزی در گفت‌و‌گویی با اشاره به طرح تشکیل وزارت بازرگانی و برخی انتقادات در این زمینه و اینکه عده‌ای آن را زمینه‌ای برای ایجاد رانت می‌دانند، اظهار کرد: ما نباید دنبال قصاص قبل از جنایت باشیم، مگر ما معصوم هستیم.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه با بیان اینکه دولت اظهار می‌کند که در شرایط و وضعیت کنونی لازمه تجارت خارجی ما زیاد است که به دلیل فربه و عریض و طویل بودن وزارت صمت این کار انجام نمی‌شود، تصریح کرد: چه اشکالی دارد که وزارت بازرگانی برای تسهیل در مبادلات بازرگانی خارجی احیا شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنعت و معدن تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کرده است، افزود: این طرح هفته بعد به مجلس می‌رود و احتمال رأی‌آوری ان بالاست و رئیس مجلس هم موافق آن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش بهای بنزین و سهمیه‌بندی آن نیز اظهار داشت: جلسه خوبی بود و در جلسه نمایندگان مردم با هرگونه افزایش بهای بنزین و سهمیه‌بندی آن مخالفت کردند.

عزیزی با بیان اینکه دولت با کسری بودجه مواجه است و می‌خواهد از این طریق کسری بودجه را جبران کند، افزود: نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که دولت باید برای جبران کسری بودجه درآمدهای جدیدی را پیش‌بینی و خلق کند و نباید کسری بودجه از محل افزایش قیمت بنزین جبران شود.

وی با بیان اینکه مجلس با احیای کارت‌های سوخت موافقت کرد، افزود: احیای کارت‌های سوخت زمینه قاچاق سوخت را از بین می‌برد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین در ایران 90 میلیون لیتر است، ادامه داد: عرضه بنزین با قیمت فعلی به صلاح مملکت نیست، چراکه در بسیاری از کشورهای منطقه قیمت بنزین بالای یک دلار قیمت دارد و در شرایط مساوی با کشور ما مصرف آنها بسیار کمتر است.

عزیزی با بیان اینکه سالانه 300 هزار میلیارد تومان یارانه بنزین در کشور پرداخت می‌کنیم در حالی که بودجه کل عمرانی کشور در سال جاری 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: این مقدار یارانه برای بنزین در کشور قابل هضم نیست.

وی با بیان اینکه یارانه‌ای که به بنزین پرداخت می‌شود، منطقی نیست، افزود: باید راه حل‌هایی در نظر گرفته شود که منابع ملی کشور به هدر نرود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر