کد خبر: 63890
A

نماینده مجلس: با وجود تحریم‌ها بهترین راه کوپنی کردن اجناس است/ تحریم تشدید شده است

اگر کوپن بین خانوارها به درستی توزیع شود و سهمیه خانواده‌ ها مشخص شود قطعا شرایطی ایجاد می شود که از وضعیت فعلی خیلی بهتر است.

نماینده مجلس: با وجود تحریم‌ها بهترین راه کوپنی کردن اجناس است/ تحریم تشدید شده است

به گزارش دیده بان ایران، سیدکاظم دلخوش در مورد احتمال کوپنی شدن کالاها گفت: با توجه به تشدید تحریم ها بهترین راه کوپنی کردن کالاهست. ما در سال گذشته ۲۰۰میلیارد تومان پول برای کالاهای ضروری داده‌ایم،چه مقدار از این کالاهای ضروری در استان ها و روستاهای کشور توزیع شده است ؟ عدالت این نیست که همه اجناس در تهران آب شوند یا بخشی از کالاها اصلا وارد نشوند و قاچاق بالعکس شود.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ۵۰درصد این پولی که برای کالاهای اساسی اختصاص یافته است حیف و میل می شود و‌ این پول‌ها حرام می شود، قطعا کوپنی شدن کالاها تنها راهکار برای جلوگیری از بروز مشکلات بیش‌تر است.

نماینده مردم صومعه سرا(گیلان) در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند کوپنی شدن کالاها باعث ایجاد رانت و فساد در کشور می شودگفت: اصلا به چنین چیزی اعتقاد ندارم، اگر کوپن بین خانوارها به درستی توزیع شود و سهمیه خانواده‌ ها مشخص شود قطعا شرایطی ایجاد می شود که از وضعیت فعلی خیلی بهتر است.

دلخوش بیان کرد: کالاهای همانند گوشت، روغن، شکر و برنج و دارو باید کوپنی شود،در حال حاضر نصف دارو در کشور قاچاق  می شود،گوشت و روغن هم همین وضعیت را دارند.

وی تاکید کرد: ما الان ۶۰درصد پول برای دارو می دهیم ولی از آن طرف همین دارو از کشور خارج می شود، قطعا باید معیاری برای توزیع دارو باشد و گرنه برخی همانند وضعیت فعلی با رانت هرچه دارو می خواهند تهیه می کنند .

این نماینده مچلس تصریح کرد: داروخانه ها باید کنترل شوند باید به داروخانه ها سهمیه خاص اختصاص داده شود، شربت ب کمپلکس بشکه‌ای از کشور خارج می شود.مسئولان وزارت اطلاعات در کمیسیون اقتصادی تاکید کردند که این شربت به صورت بشکه ای قاچاق و از کشور خارج می شود،در داروخانه های ما الان زد و بند وجود دارد که اگر دارو سهمیه بندی شود این زد و بندها از بین می رود.

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم رانت خواران ۲۰۰هزار میلیارد تومان را نخورند لازمه اش این است که کالاها کوپنی شود و افرادی هم که با این فرآیند مخالفت می کنند باید وضعیت جامعه را بیش‌تر رصد کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحریم تشدید شده است، وضعیت ما در فروش نفت،بحث پرداخت حقوق ها و وضعیت تولیدکنندگان وضعیتی است که ما را ناچار به کوپنی شدن کالاها می کند،اگر به تولید کننده بیش از این فشار بیاید قطعا در نخستین گام دست به اخراج کارگران می کند./عصر ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر