کد خبر: 63893
A

مادر مرحوم احمدرضا شاکر: شیاد نیستم

مادر مرحوم احمد شاکر گفت: در برخی صفحات مجازی نوشته اند «حکم ناعادلانه مادر شیاد» برای بازیکن استقلال»، یک لحظه خودشان را جای من بگذارند و فارغ از مسائل رنگی قضاوت کنند، جان عزیزم را از دست داده ام.

مادر مرحوم احمدرضا شاکر: شیاد نیستم

به گزارش دیده بان ایران؛ «فاطمه باقری» مادر مرحوم احمدرضا شاکر است که فرزندش در حادثه رانندگی که مهدی قائدی بازیکن استقلال پشت فرمان بود جان خودش را از دست داد. 
او ماه ها در راهروهای دادگاه دوید تا ثابت کند در روز حادثه بازیکن استقلال راننده بود. او با حکم دادگاه آرام شد و از این که توانست حرفش را به اثبات برساند خوشحال است. 
در لحظات سختی که فرزند این مادر دچار مرگ مغزی شده بود، پزشکان از او می خواهند که اعضای بدن عزیزش را اهدا کند. تصمیم سختی بود اما او تصمیم می‌گیرد که قلب پسرش در کالبد دیگری بتپد و اعضای بدنش بیماران نیازمند دیگری را نجات دهد.
او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا حرف های جالبی بر زبان آورد که متن آن را در زیر می‌خوانید: 

** ایرنا: دادگاه رای نهایی را در مورد پرونده مهدی قائدی صادر کرد. نظرتان در این باره چیست؟
اول از همه خداوند بزرگ را شاکرم که حقیقت برملا شد و همه فهمیدند تمام صحبت هایی که انجام می دادم عین حقیقت بود. می خواستم فقط ثابت کنم در آن روز لعنتی مهدی قائدی پشت فرمان بود.

** ایرنا: مصاحبه ای از شما خواندیم که گفته بودید از دادگاه تا منزل پیاده رفتم و اشک ریختم چون حق پسرم پایمال نشد؟ 
من یک مادرم. تا مادر نباشید نمی دانید چه می گویم. باید مادر باشید تا بفهمید در این مدت چقدر عذاب کشیدم و خون دل خوردم. 

** ایرنا: حالا با این حکم آرام شدید؟
فقط می خواستم حقیقت برملا شود. حتی نمی خواستم مهدی قائدی به زندان برود، این موضوع را به قاضی نیز گفتم. طبق ماده 718 قانون مجازات های اسلامی دادگاه می تواند راننده را که در حالت مستی و بدون گواهینامه پشت فرمان اتومبیل نشسته به سه تا پنج سال زندان محکوم کند اما بندی در این ماده وجود دارد که با اعلام رضایت خانواده شاکی، حکم زندان می تواند به کار اجباری در مراکز دولتی تغییر پیدا کند. اگر رضایت نمی دادم او باید به زندان می رفت اما به خداوندی خدا دنبال این مسائل نبودم و فقط می خواستم دروغی را که در این همه مدت می گفتند برملا شود.

** ایرنا: از رفتارهای مهدی قائدی ناراحت بودید؟ 
با خانواده ما زندگی می کرد و مثل پسرم بود. شب وقتی می گفت گرسنه هستم برایش غذا درست می کردم و یا قبل از هر تمرین می گفتم خدا پشت و پناهت و پیشانی اش را می بوسیدم. هزار بار به او گفتم وقتی گواهینامه نداری رانندگی نکن. وقتی این اتفاق افتاد یک بار نیامد عذرخواهی و ابراز پشیمانی کند. کاش یک بار می آمد و می گفت این اتفاق افتاده است و من ناراحت و عزادارم، از حالا مثل احمدرضا پسرتان هستم، جوانی کردم مرا ببخشید. 

** ایرنا: آن وقت از خون احمدضا می گذشتید؟
به خدای احد سوگند به ارواح پسرم قسم از همه چیز می گذشتم. من از تمام اعضای بدن پسرم گذشتم، از این نیز می گذشتم. می دانید برای من چه چیزی عذاب آور بود؟ می دانستم مهدی قائدی پشت فرمان بوده، می دانستم دروغ می گویند، می دانستم تمام شاهدانی که به دادگاه می آیند و به دروغ شهادت می خورند و دروغ می گویند. شاهدان می آمدند و جلوی چشم من دروغ می گفتند و صحنه تصادف را تشریح می کردند. می گفتند ماشین چپ کرد و احمدرضا این طور کشته شدو در آن لحظات نمی دانید بر سر من چه گذشت. نمی دانید برای یک مادر چقدر سخت است که لحظه لحظه مرگ فرزندت را بریت بازگو کنند. مدام آرزوی مرگ می کردم و دوست داشتم جهان از حرکت بایستد. یک روز گفتم این هایی که می آیند و به دروغ شهادت می دهند چرا قسم نمی خورند و دست روی قران نمی گذارند؟ در جواب گفتند دیگر قسم نمی خورند و فقط شهادت می دهند. هیچ وقت این شاهدان را نمی بخشم چون وجدان نداشتند و آن ها را به خداوند واگذار می کنم و حتم دارم روزی چوپ دروغ هایشان را می خورند.

** ایرنا: حرفی برای مهدی قائدی ندارید؟ 
ای کاش یک روز زنگ می زد و می گفت «می خواهم یک چیزی بگویم که حتی در دادگاه هم مطرح نشود. در آن لحظه اشتباه کردم و به خاطر شرایط زندگی و شغلی ام مجبورم دروغ بگویم، این ماجرا بین و من و شما بماند.» آن وقت من هیچ حرفی نمی زدم.

** ایرنا: قائدی به این رای اعتراض نمی کند؟ 
او می تواند ظرف 20 روز به رای صادر شده اعتراض کند و احساس می کنم این کار را انجام دهد اما دیگر فرقی نمی کند چرا که حقایق مشخص شد.

** ایرنا: حرفی ندارید؟
اگر دنبال دیه و پول بودم می توانستم 6 ماه پیش این کار را انجام دهم. از هواداران استقلال که البته منظورم برخی از آن هاست می خواهم قضاوت نادرست نداشته باشند. متاسفانه دیدم در برخی از صفحات مجازی نوشته اند «حکم ناعادلانه مادر شیاد برای بازیکن استقلال»، آن ها یک لحظه خودشان را جای من بگذارند و فارغ از مسائل رنگی قضاوت کنند. جان عزیزم را از دست داده ام، هروقت سر خاک احمدرضا می رفتم فقط می گفتم اجازه نده خون پایمال شود. همین. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر