کد خبر: 63927
A
دیده بان ایران رویکرد کاسب کارانه شورای عالی سیاست گزاری اصلاح طلبان را در تهیه لیست های انتخاباتی بررسی می کند

آقایان شورای عالی سیاست گزاری؛ یک مشت نمونه خروار !

یکی از نمایندگانی که مثال خوبی برای این موضوع است کسی است که در ادوار مجلس نماینده بوده و هر دوره به عنوان نماینده یک جناح سیاسی خاص بر صندلی های مجلس شورای اسلامی تکیه زدهنماینده ای است که از مجلس ششم تا کنون به خوبی جهت باد را تشخیص داده و تغییر جهت می دهد. چهار دوره در مجلس بوده و اکنون در دوره دهم با لیست امید و حتی لیست حزب اعتدال و توسعه از بروجرد وارد مجلس شد و اکنون عضو فراکسیون اصول گرایان ولایی است. موردی از دهها مورد مجلس دهم؛ مجلسی که نمایندگان آن پیشتاز رنگ عوض کردن و بندبازی سیاسی میان جریان ها هستند.

آقایان شورای عالی سیاست گزاری؛ یک مشت نمونه خروار !

به گزارش سرویس سیاسی دیده بان ایران -   پس از انقلاب اسلامی ده دوره انتخابات مجلس برگزار شده است. در هر دوره یک جناح و یا تفکر خاص غالب بوده و جو مجلس را در اختیار گرفته اند اما کم نیستند نمایندگانی که در هر دوره بنابر منافع شخصی و اقتضای زمانه اصلاح طلب، اصول گرا، اعتدالی، راست، چپ و... می شوند.

انگار برای برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف (به جز دوره اول مجلس ) جریان سیاسی معنا و مفهوم خاصی نداشته و ندارد. موضوعی که حتی حامیان برگزاری انتخابات استانی و حزبی هم  از آن یاد می کنند. آنها معتقدند انتخابات حزبی و لیستی سبب می شود نمایندگان" بی ریشه "  به مجلس راه پیدا نکنند

یکی از نمایندگانی که مثال خوبی برای این موضوع ؛کسی است که در ادوار مجلس نماینده بوده و هر دوره به عنوان نماینده یک جناح سیاسی خاص بر صندلی های مجلس شورای اسلامی تکیه زده نماینده ای  است که از مجلس ششم تا کنون  به خوبی جهت باد را تشخیص داده و تغییر جهت می دهد. چهار دوره در مجلس بوده و اکنون در دوره دهم با لیست امید و حتی لیست حزب اعتدال و توسعه از بروجرد وارد مجلس شد و اکنون عضو فراکسیون اصول گرایان ولایی است.

موردی از دهها مورد مجلس دهم؛ مجلسی که نمایندگان آن پیشتاز رنگ عوض کردن و بندبازی سیاسی میان جریان ها هستند.

زمانی که محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاستگزاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در گفت و گو با ایسنا (۱۹ فروردین ۱۳۹۵) نام علاء الدین بروجردی را به عنوان کاندیدای لیست امید و حزب اعتدال و توسعه در لیست قرار داد 

شورای عالی سیاست گذاری با استفاده از برند نام سید محمد خاتمی لیستی از افرادی را مانند او ارائه داد که  با زد و بند به اعتبار همان جریان لطمه وارد کرده  و اکنون جز هزینه بازدهی خاصی ندارد. 

موضوعی که امروز علاء الدین بروجردی به وضوح به آن اشاره کرده است. بروجردی که به عنوان نماینده حزب اعتدال و توسعه وارد مجلس دهم شده بود به خبرآنلاین گفته است: جریان سوم که آن را به معنای اعتدال تعبیر کنیم و با همین شعار که دولت فعلی روی کار آمد، گلی به سر مردم نزد!

اوکه اکنون در فراکسیون ولایی قرار گرفته و نه مانند انتخابات لیست امیدی است و نه مانند مجلس نهم هوادار لاریجانی؛  در جهت گیری تازه اش گفته است: مگر درحال حاضر امور در دست اعتدال گراها نیست؟! آنها چه کاری انجام داده اند.

البته این نماینده مجلس به خبرآنلاین نگفته است خودش چگونه ردای نمایندگی بر تن پوشید و اکنون که می گوید کسی کاری برای مردم نکرده و خودشاکنون چه کاره است!

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر