کد خبر: 64035
A

آشنایی با «ویلموتس» گزینه اصلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران

«مارک ویلموتس» بلژیکی که بر خلاف دوران بازیگری خود، سابقه درخشانی در امر سرمربیگری ندارد در آستانه قبول هدایت تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته است.

آشنایی با «ویلموتس» گزینه اصلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش دیده بان ایران، پس از ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا 2019 دوران هشت سال حضور «کارلوس کی روش» در تیم کشورمان به اتمام رسید.
پس از آن از نام هایی چون «یورگین کیلنزمن»، «یولین لوپتگی»، «خوزه فوساتی»، «زاکه رونی»، «هروه رنار» و «برانکو ایوانکوویچ» برای جانشینی کی روش مطرح شد.
در این بین به نظر می رسید که رنار و برانکو جدی ترین گزینه های تیم ملی ایران هستند، اما در نهایت مسئولان فدراسیون «ویلموتس» بلژیکی را گزینه بهتری دانستند.
طبق اعلام رسانه های بلژیکی، ویلموتس توافقات خوبی با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران داشته و طی روزهای آتی با قراردادی یک و نیم میلیون دلاری هدایت یکی از بهترین تیم های قاره آسیا را در اختیار می گیرد.
ویلموتس در زمان بازیکنی خود یکی از بهترین های بلژیک و حتی فوتبال اروپا بود و عملکرد خاطره انگیزی در تیم ملی بلژیک در جام جهانی 1994 و باشگاه شالکه آلمان و بوردو فرانسه داشت.
او 70 بار پیراهن تیم ملی کشورش را برتن کرد و 28 گل به ثمر رساند و چند سال نیز کاپیتان این تیم بود.
وی از سال 2003 وارد عرصه مربیگری شد و در تیم های شالکه، سنت ترویدنس و تیم ملی بلژیک به عنوان دستیار فعالیت کرد.
شانس در سال 2012 به ویلموتس رو کرد تا هدایت تیم ملی بلژیک را به عنوان سرمربی عهده دار شود، اما نتوانست تیم پرستاه اش را در جام جهانی 2014 و یورو 2016 به موفقیت رسانده و برکنار شد.
پس از رفتن او، تیم ملی بلژیک در جام جهانی 2018 روسیه با هدایت مارتینز به عنوان سوم دست یافت و نمایش تحسین برانگیزی در این رویداد مهم داشت. 
ویلموتس سال 2017 سرمربی ساحل عاج شد و خیلی زود پس از پنج بازی که ثمره آن چهار تساوی و یک باخت بود، حکم اخراج دریافت کرد.
حالا او پس از دو سال بیکاری تنها یک قدم با قبول هدایت تیم ملی فوتبال ایران فاصله دارد.
باید دید او در نهایت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را برعهده خواهد گرفت یا بازهم گزینه دیگری مطرح می شود.
شاید ایران پله ترقی برای ویلموتسی باشد که کارنامه موفقی در دنیای مربیگری نداشته است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر