کد خبر: 64039
A

پروژه اینترنت ماهواره‌ای آغاز شد

شرکت اسپیس‌ایکس در هفته جاری چند ماهواره آزمایشی را برای پروژه استارلینک به آسمان ارسال می‌کند که این اقدام نشانگر آغاز ارسال ماهواره به فضا برای ارائه خدمات اینترنت است. الون ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس روز شنبه اعلام کرد که 60 ماهواره اینترنتی را این هفته راه‌اندازی می‌کند. ماهواره‌های اینترنتی قرار است توسط موشک فالکون 9 نزدیک به مدار زمین قرار بگیرند. شات‌ول، رئیس اسپیس‌ایکس در کنفرانس ماهواره 2019 در این باره گفت: «این ماهواره‌ها آزمایشی هستند تا بتوانیم شیوه‌ به کارگیری از ماهواره‌ها و ایجاد شبکه را بررسی کنیم».

پروژه اینترنت ماهواره‌ای آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  به نقل از ورج، شرکت اسپیس‌ایکس در هفته جاری چند ماهواره آزمایشی را برای پروژه استارلینک به آسمان ارسال می‌کند که این اقدام نشانگر آغاز ارسال ماهواره به فضا برای ارائه خدمات اینترنت است.

الون ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس روز شنبه اعلام کرد که 60 ماهواره اینترنتی را این هفته راه‌اندازی می‌کند.

ماهواره‌های اینترنتی قرار است توسط موشک فالکون 9 نزدیک به مدار زمین قرار بگیرند.

شات‌ول، رئیس اسپیس‌ایکس در کنفرانس ماهواره 2019 در این باره گفت: «این ماهواره‌ها آزمایشی هستند تا بتوانیم شیوه‌ به کارگیری از ماهواره‌ها و ایجاد شبکه را بررسی کنیم».

رئیس اسپیس‌ایکس همچنین افزود: «این شرکت احتمالاً تا پایان سال٬ 2 تا 6 عملیات پرتاب دیگر برای پروژه‌ استارلینک انجام می‌دهد».

این ماهواره‌ها قرار است زمینه خدمات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس را فراهم کنند؛ پروژه استارلینک در نهایت 12 هزار ماهواره را شامل می‌شود؛ خدمات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس اینترنتی با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر