کد خبر: 64127
A

اعضای شورایاری های تهران افزایش یافت/ شورایاران نمی توانند قرارداد معاملاتی با شهرداری داشته باشند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در یکصد و چهل و یکمین جلسه خود و در ادامه بررسی و اصلاح اساسنامه شورایاری های شهر تهران با 12 رای با پیشنهاد افزایش اعضای شورایاری ها از هفت به 9 نفر موافقت کردند.

اعضای شورایاری های تهران افزایش یافت/ شورایاران نمی توانند قرارداد معاملاتی با شهرداری داشته باشند

به گزارش دیده بان ایران، سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این پیشنهاد اظهار داشت: اعضای انجمن شورایاری‌ها برخاسته از پایگاه‌های اجتماعی خاصی هستند و با افزایش تعداد اعضا امکان حضور ترکیب متنوعی از اقشار در شورایاری ها فراهم می شود.
همچنین به پیشنهاد سید آرش میلانی عضو ستاد شورایاری های شهر تهران تبصره 2 ماده 5 اساسنامه شورایاری ها مبنی بر اینکه کاندیداهای باید برای حضور در شورایاری‌ها یک سال در محله خود حضور داشته باشند ولی در دوره قبل استثنایی برای آن مطرح شد که افرادی که دارای سابقه 5 ساله در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی دارند می‌توانند در انتخابات مناطقی که در آن سکونت ندارند شرکت کنند، حذف شد.

*کارکنان شهرداری می توانند در انتخابات شورایاری شرکت کنند
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اصلاحیه اساسنامه شورایاری های شهر تهران در خصوص حضور و یا عدم حضور کارکنان شهرداری تهران در شورا یاری ها به بیان نظرات موافق و مخالف خود پرداختند.
سیدآرش میلانی در این خصوص با بیان اینکه تا پیش از این کلیه کارکنان شهرداری صرفا در منطقه خودشان نمی‌توانستند در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کنند، پیشنهاد کرد که کارکنان شهرداری امکان شرکت در انتخابات شورایاری‌ها را نداشته باشند.
به گفته میلانی حضور کارکنان شهرداری در شورایاری ها رانت و اعمال نفوذها منجر می شود.
علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره عدم حضور کارکنان شهرداری در انتخابات شورایاری ها، گفت: شورایاری ها یاران شورا در محلات هستند و اینکه شخصی در شورایاری به کمک اعضای شورای شهر بیاید و در شهرداری که نظارت آن با شورا است، شاغل باشد، نوعی تعارض منافع است.
وی گفت: نباید اجازه دهیم هیچ یک از کارمندان شهرداری به عضویت در شورایاری‌ها درآیند.
سید محمود میرلوحی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اصلاحات در اساسنامه شورایاری ها سلیقه ای نیست و برگرفته از یک آسیب‌ شناسی 20 ماهه از تخلفات گذشته است.
وی با بیان اینکه کارکنان شهرداری برای عضویت در شورایاری باید استعفا دهند، گفت: از آنجا که نیروهای شهرداری کارمندان تمام وقت محسوب می‌شوند، امکان حضور در جلسات برای آنها فراهم نمی شود.
مجید فراهانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با حضور کارکنان شهرداری تهران در انتخابات شورایاری ها گفت: اینکه فردی که در سازمان شهرداری کار می‌کند نتواند در منطقه محل سکونت خود کاندید شورایاری شود با حقوق شهروندی در تناقض است.
وی گفت: شورای شهر با این تصمیم حدود 130 هزار نفر را از حقوق شهروندی شان محروم می‌ کند.
در نهایت اعضای شورای شهر ، پیشنهاد ستاد شورایاری ها، مبنی بر اینکه کارکنان شهرداری که در هر منطقه شاغل هستند نمی‌توانند در انتخابات شورایاری شرکت کنند را رد کردند.

*شورایاران نمی توانند قرارداد معاملاتی با شهرداری داشته باشند
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح دوفوریتی اصلاحیه اساسنامه شورایاری های شهر تهران، با اصلاح ماده 5 این اساسنامه، با 14 رای تصویب کردند که شورایاران نمی توانند با شهرداری تهران و مؤسسات وابسته به آن قرار داد پیمانکاری و معاملاتی داشته باشند.
بر اساس این گزارش؛ ادامه بررسی طرح دوفوریتی اصلاحیه اساسنامه شورایاری های شهر تهران به جلسه آتی شورای شهر موکول شد./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر