کد خبر: 64240
A
سید میکائیل محمدی دانش آموخته مطالعات منطقه ای و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی

گفته های سطحی ترامپ با واقعیات گفته های ترامپ در مورد مردم ایران کاملا متفاوت است

سیدمیکائیل محمدی منتقد و سیاستمدار و دانش آموخته مطالعات منطقه ای و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی نوشت؛ گفته های سطحی ترامپ با واقعیات گفته های ترامپ در مورد مردم ایران کاملا متفاوت است.

گفته های سطحی ترامپ با واقعیات گفته های ترامپ در مورد مردم ایران کاملا متفاوت است
دیده بان ایران - سیدمیکائیل محمدی منتقد و سیاستمدار و دانش آموخته مطالعات منطقه ای و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی نوشت؛
ترامپ معتقد است برای مردم ایران احترام ویژه ای قائل است و با سران حکومت ایران مشکل دارد نه مردم ایران و مدام حرف از اینکه مردم ایران به شایستگی در ایران زندگی نمیکنن میزند ،  اما در واقعیت با شروع تحریمات همه جانبه علیه کشور ایران شاید به اصطلاح خودشان یعنی سران کشور آمریکا هدف از این تحریمات در تنگنا قرار دادن سران حکومت ایران باشد و به زانو در آوردن آن ها و آوردن سران حکومت ایران به پای میز مذاکره جدید و مورد علاقه خود و در جهت حفظ منافع از قبل برنامه ریزی شده خودشان باشد اما در عالم واقعیت این مردم ایران هستن که بیشترین آسیب و ضربات شدید اقتصادی را از حملات همه جانبه تحریم های اقتصادی و ظالمانه و مابقی تحریمات کشور آمریکا نسبت به خودشان می بینند.
جدا از این حرفا ترامپ که سال قبل تصمیم به خارج شدن از برجام گرفت هیچ گاه در هیچ برهه ای به فکر مردم ایران نبوده اما در حرف خوب جو تبلیغات رسانه ای ایجاد کرده است و خیلی موارد های دیگر که همگی نشان از سیاست خارجی متفاوت ترامپ با سیاست خارجی (اوباما) دارد. بخشی از سیاست خارجی ترامپ، ناشی از رفتارهای غیر معمول شخصیتی وی می­باشد. بحران سوریه و نقش قدرت­های منطقه­ای و فرامنطقه‌ای (به‌ خصوص امریکا) در آن باعث گردیده تا این بحران به یکی از کش دار ­ترین و مبهم ترین بحران­های خاورمیانه تبدیل و پایان یافتن آن را با مشکل پیس بینی کرد. با افزایش نفوذ اقتصادی و بعضی بحران های دیگر و همزمان با تهدید نظامی در خاورمیانه دوران یکه‌تازی امریکا را در برخی از مناطق آشفته جهان مانند ناحیه خاورمیانه مجدداً احیا میکند.

 

در پایان این را باید یقین بدانیم که سران اصلی این دوره دولت کشور آمریکا و به خصوص شخص خود ترامپ از صداقت و شفافیت کافی با مردم ایران برخوردار نیستند و هیچ وقت هم نخواهند بود چون فقط به فکر منافع کشور آمریکا و اهداف شخصی خود و همفکرانشان هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر