کد خبر: 64463
A

آشنایی معابد هند و سنگاپور در تورهای لحظه آخری

برای آشنایی بامعابد هند و سنگاپور باتور لحظه آخری هند و سنگاپور همراه شوید تا با هزینه کم و در کوتاه ترین زمان زیبایی های کشور افسانه ای هند را ببینید

آشنایی معابد هند و سنگاپور در تورهای لحظه آخری

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ برای آشنایی بامعابد هند و سنگاپور با تور هند همراه شوید تا با هزینه کم و در کوتاه ترین زمان زیبایی های کشور افسانه ای هند را ببینید 

معابد هند

معبد بریهادیسوارار (Brihadeeswarar Temple)

معبد بریهادیسوارار که در سال ۲۰۱۰ هزار ساله شد، یکی از بزرگ‌ترین و ممتازترین دارایی‌های هند است. این معبد که Periya Kovil نیز نامیده می‌شود، در تانجاوور ایالت تامیل نادو قرار دارد و توسط شاه راجاراجا چاولا اول (King Rajaraja Chola I) در قرن یازدهم ساخته شده است. این معبد وقف خداوندگار شیوا است و نمونه‌ای از معماری تامیل در دوران سلطنت چاولا است. برج این معبد، ۶۶ متر ارتفاع دارد و گوپورام ورودی اصلی آن ۳۰ متر است. مجسمه‌ی بزرگ ناندی واقع در ورودی این معبد، ۵ متر طول و ۴ متر ارتفاع دارد.

به گزارش سفر باتو ،  نمای بیرونی معبد با صدها مجسمه و دیوارنما تزئین شده است؛ درحالی‌ که دیوارهای داخلی خلوتگاه، شامل ۱۰۸ مجسمه از خداوندگار شیوا هستند. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که سایه‌ی برج روی دروازه‌ی معبد، هرگز بر زمین نمی‌افتد. این معبد جز میراث جهانی یونسکو است.

زمان بازدید: ۶:۰۰ صبح تا ۹:۰۰ شب (تمام روزهای هفته)

جشنواره‌های مهم: ماها شیوارتری (فوریه/مارس)

مکان‌های نزدیک: ساراسواتی محل، سانگیتا محل، کلیسای شوارتز، کاخ سلطنتی تانجاوور، سد کالانالی، قلعه ویجایاناگارا

معبد خورشید کونارک (Konark Sun Temple)

معبد خورشید در تور هند که با نام Black Pagoda نیز شناخته می‌شود، در کنارک قرار دارد. به نظر می‌رسد که شاه ناراسیمادوای اول در سال ۱۲۵۰ این معبد را بنا کرده است. این معبد وقف خدای خورشید شده و از سبک معماری کالینگا پیروی می‌کند. معبد خورشید به شکل کالسکه‌ای بزرگ است که ۱۲ جفت چرخ حکاکی‌شده‌ی بسیار زیبا دارد و ۷ اسب سرزنده و چابک آن را حمل می‌کنند. خلوتگاه اصلی که ۷۰ متر ارتفاع داشت، در سال ۱۸۳۷ به علت وزن زیاد بنا فرو ریخت. مجموعه‌ی این معبد اکنون از یک تالار ملاقات رسمی، یک تالار رقص و یک تالار غذاخوری تشکیل شده است. در سال ۱۹۸۴، این معبد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

زمان بازدید: ۸:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر (تعطیلات آخر هفته تعطیل است)

جشنواره‌ی رقص کونارک (دسامبر)

مکان‌های نزدیک: ساحل چاندراهاگا (Chandrabhaga Sea Beach) ، موزه‌ی باستان‌شناسی، معبد راماچاندی (Ramachandi)،

معبد چیناکساوا (Chennakesava Temple)

معبد چیناکساوا  در تور هند در امتداد رودخانه‌ی یاگاچی در بیلور قرار دارد. این معبد را پادشاه امپراطوری هویسالا، ویشنو واردانا در سال ۱۱۱۷ بعد از میلاد مسیح و به عنوان جشن پیروزی نظامی ساخته است. این معبد از شیست کلریت ساخته شده است که عموما با نام سنگ صابون شناخته می‌شود. تالار ۶۰ قسمتی این معبد، جاذبه‌ی اصلی آن به شمار می‌رود. ستون‌های موجود در تالار طراحی‌های ظریفی دارند که محبوب‌ترین آنها در معبد ناراسیما است. این معبد برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو پیشنهاد شده است.

زمان بازدید: ۷:۳۰ صبح تا ۸:۰۰ بعد از ظهر (تمام روزهای هفته)

جشنواره‌های مهم: جشنواره سالانه ماشین (مارس/آوریل)

مکان‌های نزدیک: معبد Kedareshwara، موزه باستان‌شناسی، سد یاگاچی، Shravanabelagola، معبد Hoysaleswara، معبد ویرا نارایانا، پناهگاه حیات‌وحش پوشپاگیری

معبد موندشواری دوی (Mundeshwari Devi Temple) در ایالت بیهار (Bihar)

به گزارش سفر باتو ، این بنا قدیمی ترین معبد دنیا محسوب می شود و احتمال می رود که در دوران سکاها ساخته شده باشد. محققان باستان شناسی هند قدمت معبد موندشواری دوی را به سال 108 پس از میلاد نسبت می دهند. این بنا به شکل یک هشت ضلعی ساخته شده که در نوع خود منحصر به فرد است. همچنین باید بدانید که سبک معماری این معبد ناگارا می باشد.

معبد سوبراهمانیا (Subrahmanya temple) در شهر سالوانکوپام (Saluvankuppam) ایالت تامیل نادو (Tamil Nadu)

این معبد در سونامی سال 2005 که در ایالت تامیل نادو اتفاق افتاد تخریب شد. باستان شناسان معتقدند معبد سوبراهمانیا قدیمی ترین معبد در نوع خود می باشد. این بنا ترکیبی از دو ساختار است که یکی متعلق به قرن 9 میلادی و دوره پالاوا (Pallava) بوده و دیگری متعلق به قرن 8 میلادی و دوره سانگام (Sangam) می باشد.

معبد لاد خان (Lad khan temple) در شهر ایهول (Aihole) ایالت کارناتاکا (Karnataka)

این معبد در قرن 5 میلادی توسط یکی از پادشاهان سلسله چالوکیا ساخته شده است. سبک معماری معبد لاد خان پانچایاتانا (Panchayatana) می باشد. این معبد 12 ستون و یک سالن مرکزی دارد که شامل زیارتگاهی برای شیوا است. نظریه های زیادی درباره اسم این معبد وجود دارد، داستان هایی نیز از شاهزاده تا زنی که در آن محل زندگی می کرده اند گفته می شود.

معابد سنگاپور

معماری بسیار خاص، مهم ترین ویژگی معابد سنگاپور است

شاید برای شما معابد تعاریف بسیار زیادی داشته باشند اما به طور کلی برای هر دینی فضا ها و مکان هایی برای عبادت موجود است که مردم به آنجا رفته و در ان فضا عبادت می کنند. نمونه های ان را در دین مسیحیت با کلیسا و در دین مبین اسلام بامساجد می بینیم . ادیان بودایی و مایایی در کشور سنگاپور و تور سنگاپور  بسیار زیادی داشته اند و به همین دلیل معابدی خاص برای این ادیان در این کشور ساخته شده است.

 

اما مهم ترین نکته ای که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کند زیبایی معماری بنای این معابد در سنگاپور است. زیبایی هایی که فقط در معماری شرقی و آسیایی می توانید نمونه های آن را پیدا کنید و به سادگی از این زیبایی ها لذت ببرید. دلیل اصلی این معماری زیبا را نزدیکی به شهر های بسیار بزرگی همچون شهر ممنوعه در چین و سفر های بسیار زیادی به این سرزمین توسط اربابان چینی و معماران این سرزمین است.

_-____20110509_1152364699

معبد هندوستان کوچک در سنگاپور

معبد هندوستان کوچک ( Little India Temple )  یکی از معابد سه گانه  برجسته کوچک در سنگاپور  می باشد که به الهه کالی ( Kali)  نسبت داده شده است .  نام  اصلی   معبد "کالی شجاع"  بوده  و  در سال 1881 توسط کارگران بنگالی ساخته شده است و درطی دهه 1990 تکمیل و بازسازی شده. هندو ها معتقدند که الهه کالی دارای تعداد زیادی دست و پا بوده است.  در بالای دروازه ورودی ،  سبک معماری هندو به ارتفاع 18 متر قرار دارد که مجسمه های رنگی در آن کندوکاو شده است . اگر این حکاکی ها را  از اطراف معبد با صبوری دنبال کنید ، متوجه خواهید شد که به شما داستانی را نشان می دهند.

زمانی که وارد معبد در تور سنگاپور می شوید ، رنگ آمیزی هایی با رنگهای تند نظر شما را جلب می کنند.  این معبد  یکی از مکان های رنگارنگ و جذاب در این کشور  می باشد که بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند. نمای این معبد در شب ، با  روشن شدن چراغ های بکار رفته شده چشمگیر می شود. این مکان همه روزه برای بازدید عموم باز است .

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر