کد خبر: 64661
A

زهرا ساعی: پلیس فتا با متخلفان سایت‌های همسریابی با قاطعیت برخورد کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پلیس فتا باید سازکاری را برای کنترل سایت‌های همسریابی طراحی کند تا بتواند نظارت دقیقی بر این بخش داشته باشد و با بروز هر نوع تخلفی در این حوزه با قاطعیت برخورد کند تا کاربرانشان آسیب نبینند.

زهرا ساعی: پلیس فتا با متخلفان سایت‌های همسریابی با قاطعیت برخورد کند

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا ساعی نماینده مردم تبریز و  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار خبری از سوی پلیس فتا مبنی بر اینکه سایت‌های همسریابی با دریافت پول از کاربرانشان کلاهبرداری می‌کنند و آسیب‌دیدگان به دلیل مسائل اخلاقی شکایت نمی‌کنند و بدون شاکی خصوصی هم امکان برخورد نداریم، اظهار داشت: پلیس فتا باید سازکاری را برای کنترل این گونه سایت‌ها طراحی کند که بتواند نظارت دقیقی بر این بخش داشته باشد و با ردیابی آنها مشکلات احتمالی را که ایجاد می‌کنند پیگیری کرده و با بروز هر نوع تخلفی در این حوزه با قاطعیت برخورد کند تا کاربرانشان آسیب نبینند.

وی افزود: البته اینکه تا چه اندازه انجام ازدواج‌هایی که توسط این سایت‌ها صورت می‌گیرد، موفقیت‌آمیز است نیز باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

ساعی ادامه داد: تعدادی از سایت‌های همسریابی خوب عمل کرده‌اند، اما میزان پایدار بودن ازدواج‌هایی که توسط این سایت‌ها رقم می‌خورند، نیاز به اجرای پروژه‌های پژوهشی دارد که باید از طریق دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انجام شود تا به طور دقیق این نوع ازدواج‌ها را رصد کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هرچند در آن از وسایل و امکانات مدرن استفاده می‌شود، اما در رابطه با ازدواج جوانان هنوز نگاهی سنتی بر آن حاکم است که با فرهنگ ایرانی-اسلامی همخوانی دارد.

وی بیان کرد: اگر جوانان در استفاده از شیوه‌های جدید همسریابی از فرهنگ کشورمان هم بهره‌مند شوند، ازدواجی موفقیت‌آمیز خواهند داشت، اما چنانچه بخواهند تنها از روش نوین منقطع از فرهنگ خودی استفاده کنند، به طور قطع با آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن مواجه خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: ما نباید در امر ازدواج سنت‌هایمان را به طور کل نادیده بگیریم و تنها از روش مدرنی که در سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته، تبعیت کنیم، بلکه باید رفتارهای منطبق با فرهنگ ایرانی-اسلامی که هنجار محسوب می‌شود را با این روش تلفیق کنیم تا نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر