کد خبر: 64680
A

شهربانو امانی: کارکنان شهرداری تهران در سفرهای خارجی سند سازی می کنند / درباره سفر ۶ روزه یکی از اعضای شورای شهر به اسپانیا خبر ندارم

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران که وظیفه نظارت بر عملکرد کمیسیون سفرهای خارجی مربوط به کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر را دارد می‌گوید در برخی سفرهای خارجی، سندسازی از طرف پیمانکاران شهرداری صورت می‌گرفت. به این صورت که پیمانکاران، هزینه سفر خارجی را می‌پرداختند و بعد، این هزینه‌ها را در صورت وضعیت وارد می‌کردند و دوباره از شهرداری می‌گرفتند.

شهربانو امانی: کارکنان شهرداری تهران در سفرهای خارجی سند سازی می کنند / درباره سفر ۶ روزه یکی از اعضای شورای شهر به اسپانیا خبر ندارم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران و عضو ناظر در کمیسیون سفرهای خارجی کارکنان شهرداری است. او هم مانند مجید فراهانی عضو ناظر دیگر شورای شهر در کمیسیون سفرهای خارجی درباره سفر به کشورهای خارجی اعضای شورای شهر تهران اظهار بی اطلاعی می کند.

به گفته امانی، برخی از کارکنان شهرداری تهران در سالهای گذشته، به خرج پیمانکاران به سفر خارجی می رفتند و در نهایت، پیمانکارها، مخارج سفر را در صورت وضعیت خود وارد کرده و از شهرداری مجددا می گرفتند که برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد. امانی همچنین گفت به خاطر سفرهای بدون اطلاع و مجوز کمیسیون سفرهای خارجی که توسط اعضای شورای شهر انجام شده، با متخلفان برخورد صورت خواهد گرفت.

گفتنی است برخی از اعضای شورای شهر بدون اطلاع کمیسیون سفرها به کشورهای خارجی مانند سوئیس، آفریقای جنوبی و اسپانیا سفر کرده بودند که اطلاعات دقیق این سفرها در سامانه شفافیت شورای شهر تهران منتشر شده است. در ادامه گفتگوی خبرانلاین با شهربانو امانی را می خوانید:

اعضای شورای شهر در خلال دوره پنجم چند سفر خارجی به قاره های مختلف جهان داشته اند که بعضا بدون حضور شهردار وقت تهران بوده است، چرا نظارتی بر این سفرها صورت نمی گیرد؟

نه، اعضای شورای شهر که به همراه شهردار به سفر خارجی بروند، به کمیسیون می گویند مگر اینکه سفرهای خارجی اضطراری باشد. سفرهای خارجی اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری نظم و نسقی پیدا کرده است. کمیسیون سفرها برنامه تنظیم سفرها را آماده می کند و به این سئوالات جواب می دهد که آیا این سفر لازم است؟ آیا می تواند دستاوردی داشته باشد یا نه.

 

آقای فراهانی عضو ناظر شورای شهر در کمیسیون سفرها می گوید از بسیاری سفرهای خارجی اعضای شورای شهر بی اطلاع است. شما به عنوان عضو دیگر ناظر بر این کمیسیون، از سفرها اطلاع داشتید؟

من چون خودم تازه به بغداد به همراه شهردار شهردار رفته ام از سفر خارجی اخیر آقای حناچی مطلع بودم.

سفرهای اعضای شورای شهر در سال گذشته و سال ۹۶ را اطلاع داشتید؟

من پارسال و سال قبلش را نمی گویم. حالا به سفرها نظم و نسق داده ایم.

پس شما می دانید یکی از اعضای شورای شهر به سفر سوئیس به مدت ۶ روز رفته است؟

من چنین چیزی ندیدم.

از سفر ۶ روزه یکی از اعضای شورای شهر به اسپانیا برای رونمایی از مجسمه بوعلی سینا هم خبر نداشتید؟

ببینید ما به سفرها نظم و نسق دادیم. من این سفر را هم خبر ندارم. نه از سفرهای پارسال و نه از سفرهای سال قبلش خبر نداریم. کمیسیون ما دیرتر از معمول شروع به کار کرد. از نیمه دوم سال گذشته سعی کردیم نظم و انضباطی به سفرها بدهیم و دانه دانه سفرها را بررسی کنیم.

حالا که شما خبر ندارید یعنی لزوم این سفرها در کمیسیون سفرهای خارجی نیامده و مجوز نداشته است. می خواهید چه کنید؟

عضو شورا که حق ماموریت نمیگیرد و فقط هزینه بلیت و رفت و برگشتش را می دهند.

 

مسئله هزینه فرع است، موضوع اصلی مصوبات و قانون است که درباره سفرها رعایت نشده است. قبول دارید سفرها مجوز نداشته است؟ نمی خواهید کارهای بدون مجوز را جریمه کنید؟

نداشته، نمی دانم. جریمه شان نمی کنیم. هیچکاری هم نمی کنیم. دقت می کنیم تا ضابطه مند شود. کما اینکه ضابطه مند کرده ایم.

چطور سفرها ضابطه مند شده؟

الان ضابطه مند شده است. اتفاقاتی در سنوات گذشته بود که اخیرا شنیدیم و برخورد هم می کنیم و اعلام هم کردیم. بعضا همکاران ما در شهرداری سفرهایی را می روند که فهمیدیم پیمانکاران هزینه سفرها را تقبل می کنند. بعد اینها را در صورت وضعیت شان می آورند که باید این هم ضابطه مند و قانونمند باشد.

درباره اعضای شورای شهر برخورد نمی کنید؟

چرا آن را هم حتما برخورد می کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر