کد خبر: 64803
A

طرح سازمان روزنامه‌نگاران در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح جزئیات طرح سازمان روزنامه‌نگاری گفت که این طرح به دنبال حمایت از حقوق مخاطبان و همچنین حمایت‌های صنفی و حمایت از استقلال و امنیت روزنامه‌نگاران است.

طرح سازمان روزنامه‌نگاران در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به دستور کار کمیسیون فرهنگی در هفته آینده گفت:‌کمیسیون فرهنگی طرح سازمان روزنامه‌نگاران را در دستور کار خود دارد که بررسی کلیات این طرح از جلسه قبل آغاز شده اما رای‌گیری در خصوص آن انجام نشده و بررسی‌ها هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح سازمان روزنامه‌نگاران به امضای 70 نفر از نمایندگان رسیده، افزود: هدف اصلی این طرح این است که می‌خواهد نظام روزنامه‌نگاری را سازماندهی و نظام‌مند کند و همانطور که ما در حوزه پزشکی سازمان نظام پزشکی و در حوزه مهندسی سازمان نظام مهندسی را داریم، سازمان روزنامه‌نگاری باید نظام‌مند شود و یک سازمان نظام‌ روزنامه‌نگاری داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اعتقاد طراحان بر این است که وضعیت امروز روزنامه‌نگاری در حوزه‌های مختلف نظام‌مند نیست  و بحث حمایت از حقوق مخاطبان و همچنین حمایت صنفی از روزنامه‌نگاران و استقلال و امنیت روزنامه‌نگاران از اهدافی است که این طرح به دنبال آن است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف این طرح نظارت حرفه‌ای بر عملکرد روزنامه‌نگاری و ... از اقداماتی است که باید انجام می‌شده و انجام نشده است.

وی در پایان افزود: این طرح به دنبال آن است که یک مجمع عمومی در قالب سازمان نظام روزنامه‌نگاری تشکیل شود و این مجمع عمومی اختیاراتی همچون عزل رئیس و انتخاب هیأت مدیره و انتخاب و عزل بازرس را داشته باشد و دیگر اینکه در استان‌ها تشکیلاتی داشته باشد./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر