کد خبر: 64911
A

محمدجواد جمالی نوبندگانی: سهم فراکسیون‌ها در تصاحب هیات‌رئیسه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو فراکسیون مستقلین، گفت: در حال حاضر نمی‌توان گفت که سهم کدام یک از فراکسیون‌های سیاسی مجلس در تصاحب کرسی‌های هیات‌رئیسه بیش از سایر فراکسیون‌ها خواهد بود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی: سهم فراکسیون‌ها در تصاحب هیات‌رئیسه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد

به گزارش دیده بان ایران، محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا و عضو فراکسیون مستقلین مجلس، طی گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در پاسخ به اینکه شانس کدام یک از فراکسیون‌های مجلس در تصاحب کرسی‌های هیات‌رئیسه مجلس بیشتر است، گفت: به نظر می‌رسد تصاحب کرسی‌های هیات‌رئیسه به صورت تلفیقی باشد. برخی کاندیداها با حمایت فراکسیون‌شان کاندیدا می‌شوند و برخی نمایندگان علاوه بر حمایت فراکسیون، در صحن مجلس هم رای دارند، که شانس این افراد بالاست.

 

او ادامه داد: به خصوص در مورد کاندیداهای دبیری و کارپردازان، رایِ در صحن افراد بسیار تاثیرگذار است. برای مثال مواردی داشتیم که فرد در فراکسیون خود رای نیاورد اما در فراکسیون دیگر رای لازم را کسب کرد.

 

به اعتقاد این نماینده مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر نمی‌توان گفت که سهم کدام یک از فراکسیون‌های سیاسی مجلس در تصاحب کرسی‌های هیات‌رئیسه بیش از سایر فراکسیون‌ها خواهد بود.

 

جمالی نوبندگانی درباره ائتلاف فراکسیون مستقلین و ولایی‌ها گفت: آن‌طور که من شنیده‌ام، برای ریاست مجلس و نایب‌رئیسی مجلس ائتلافی صورت گرفته است.

 

این عضو فراکسیون مستقلین، در خصوص نحوه تقسیم‌بندی کرسی‌های هیات‌رئیسه میان دو فراکسیون ولایی و مستقلین، تاکید کرد: آن‌طور که شنیده‌ام کرسی‌های هیات‌رئیسه بر اساس وزن بین دو فراکسیون مستقلین و ولایی تقسیم می‌شود؛ برای مثال ممکن است بگویند رئیس مجلس یک وزنی دارد و معادل آن کرسی‌هایی به ولایی‌ها بدهند.

 

او خاطرنشان کرد: کرسی‌های هیات‌رئیسه را می‌توان به صورت 7-5 یا 6-6 با فراکسیون ولایی‌ها تقسیم کرد، البته بستگی به وزن هر فراکسیون هم دارد./ اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر