کد خبر: 64955
A

پاسخ «فلاحت‌پیشه» به برخی انتقادات درباره گزارش برجام

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به برخی تذکرات مطرح شده در صحن علنی درباره عدم ارائه گزارش مربوط به برجام از سوی این کمیسیون به مجلس گفت که آخرین گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره روند اجرای برجام به هیأت رئیسه داده شده ولی با گذشت چند ماه هنوز در دستور کار برای قرائت قرار نگرفته است.

پاسخ «فلاحت‌پیشه» به برخی انتقادات درباره گزارش برجام

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت پیشه درهمین رابطه اظهار کرد: دو گزارش کمیسیون امنیت ملی به هیأت رئیسه داده شده، یک مورد درباره گزارش شش ماهه کمیسیون در خصوص روند اجرای برجام است که بعد از گذشت چند ماه هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

وی افزود: گزارش دیگر مربوط به اقدامات آمریکا درباره نقض حقوق بشر بوده که آن هم هنوز در مجلس قرائت نشده است.

فلاحت پیشه یادآور شد که وزارت خارجه گزارش‌های سه ماهه خود درباره برجام را به موقع به مجلس ارائه می‌کند. کمیسیون امنیت هم گزارشات شش ماهه خود را به هیأت رئیسه داده است ولی هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

طبق قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، وزارت خارجه باید گزارشات سه ماهه‌ای را در خصوص روند اجرای برجام به مجلس ارائه کرده و کمیسیون امنیت هم گزارشات شش ماهه‌ای را به صحن مجلس تقدیم کند.

کمیسیون امنیت در مهرماه گذشته دو گزارش شش ماهه چهارم و پنجم خود را آماده و به هیأت رئیسه ارائه کرده است که بعد از گذشت ۸ ماه هنوز در نوبت قرائت قرار نگرفته، در همین رابطه اخیراً سلیمی نماینده محلات تذکری را مطرح کرد که رئیس مجلس تأکید داشت که باید کمیسیون امنیت ملی بررسی‌های خود را به مجلس ارائه دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر