کد خبر: 65143
A

ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت جدید؛ انتخابات در اسرائیل دوباره برگزار می‌شود

به دنبال شکست تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید در مهلت تعیین شده، پارلمان اسرائیل (کنست) بامداد پنجشنبه نهم خرداد به انحلال خود و برگزاری دوباره انتخابات رای داد. به گزارش رویترز، انحلال پارلمان اسرائیل و برگزاری انتخابات پارلمانی با ۷۴ رای موافق در مقابل ۴۵ رای‌ مخالف تصویب شد. این رای گیری دقایقی پس از مهلت تعیین شده برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل،تا پایان چهارشنبه انجام شد. تلاش های بنیامین نتانیاهو تا ساعات پایانی چهارشنبه برای تشکیل دولت ائتلافی به ویژه با حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع سابق نتیجه‌ای نداشت. بنیامین نتانیاهو پس از رای گیری صبح روز پنج‌شنبه آویگدور لیبرمن را متهم کرد که در مذاکراتش اصلا به دنبال توافق نبوده است.

ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت جدید؛ انتخابات در اسرائیل دوباره برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به دنبال شکست تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید در مهلت تعیین شده، پارلمان اسرائیل (کنست) بامداد پنجشنبه نهم خرداد به انحلال خود و برگزاری دوباره انتخابات رای داد.

به گزارش رویترز، انحلال پارلمان اسرائیل و برگزاری انتخابات پارلمانی با ۷۴ رای موافق در مقابل ۴۵ رای‌ مخالف تصویب شد. این رای گیری دقایقی پس از مهلت تعیین شده برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل،تا پایان چهارشنبه انجام شد.

 

تلاش های بنیامین نتانیاهو تا ساعات پایانی چهارشنبه برای تشکیل دولت ائتلافی به ویژه با حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع سابق نتیجه‌ای نداشت.

بنیامین نتانیاهو پس از رای گیری صبح روز پنج‌شنبه آویگدور لیبرمن را متهم کرد که در مذاکراتش اصلا به دنبال توافق نبوده است.

او همچنین مدعی شد که آویگدور لیبرمن در مذاکرات برای تشکیل دولت جدید بارها خواسته‌های تازه مطرح کرد. آقای نتانیاهو گفت، جاه طلبی یک نفر باعث شد که اسرائیلی‌ها مجبور شوند یکبار دیگر پای صندوق‌های رای بروند.

حزب «اسرائیل خانه ما» پنج کرسی در پارلمان اسرائیل داشت و حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید به آرای این حزب نیاز داشت.

قرار است انتخابات جدید اسرائیل در ۱۷ سپتامبر سال جاری برگزار شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر