کد خبر: 65196
A

بولتون: خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت آمریکا ترجیح می دهد انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده و کشور مستقل دیگری در ناتو کمک به افزایش تاثیرگذاری این سازمان باشد.

بولتون: خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

بولتون در گفت و گو با روزنامه انگلیسی تلگراف گفت: ترجیح آمریکا این است که انگلیس از آنچه مردم این کشور می‌خواهند پیروی کرده و از اتحادیه اروپا خارج شود. این اقدام درسی برای همگان در پیروزی دمکراسی است.

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را باعث تقویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دانست و تاکید کرد: این اقدام کمک می‌کند که کشور مستقل و قدرتمند دیگری در ناتو داشته باشیم که به تأثیرگذاری بیشتر این سازمان کمک کند.

بولتون روز گذشته نیز در گفت وگویی یادآورشد که اعلام استقلال ایالات متحده آمریکا از بریتانیا یک پیروزی برای این کشور بوده است.

این اظهارات بولتون در حالی است که ترامپ قرار است این هفته (۱۳ خردادماه) به انگلیس سفر کند اما سفر او با اعلام استعفای «ترزا می» نخست وزیر این کشور و شکست طرح او برای خروج از اتحادیه اروپا همزمان شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر