کد خبر: 65245
A

غلامرضا کاتب : شورای نظارت به شکایت هر کسی علیه صدا و سیما رسیدگی می‎کند

یک عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در واکنش به انتقادات به گزارش تلویزیون از جلسه بازپرسی محمدعلی نجفی می‎گوید: بر اساس ضوابط قانونی، شورای نظارت بر صدا و سیما تنها در صورتی می‎تواند به موضوعی وارد شود که شکایتی به آن ابلاغ شده ‎باشد.

غلامرضا کاتب : شورای نظارت به شکایت هر کسی علیه صدا و سیما رسیدگی می‎کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما درباره انتقادات به نحوه انعکاس و گزارش صدا و سیما از جلسه بازپرسی نجفی می‎گوید: شورای نظارت بر صدا و سیما ضوابطی دارد و بر اساس آن حتماً باید شکایتی به آن ابلاغ شود تا بتواند به آن مسئله وارد شود.

این عضو شورای نظارت بر صدا و سیما می‎افزاید: اما فرقی نمی‎کند که این شکایت از سمت چه کسی باشد، هر کسی می‎تواند درباره هر موضوعی در رابطه با صدا و سیما و حالا هم این موضوع شکایت کند، چه فرد عادی و چه نهاد یا سازمان خاصی باشد و این شورا نیز به آن وارد می‌شود.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی گفته‎ است: هیچ رسانه‎ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه رسد به فیلم، آن هم در صدا و سیما. اما نکته دیگر اینکه اسلحه آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته‎ باشد. حتی خبرنگار در تصاویر اعلام می‎کند ساعت هفت غروب است در حالی که بعد از اذان مغرب بوده‎ است. این‎ها همه جرایمی دارد که به‌زودی علیه صدا و سیما اعلام جرم می‎شود.

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توییتر خود نوشته ‎است: نحوه انعکاس گزارش‎های مربوط به آقای نجفی و آزردگی مردم از برخورد سخیف صدا و سیما و عواملش، نشان داد مدیریت ارشد حاکم بر صدا و سیما توانایی لازم را برای مدیریت و نظارت بر تلویزیون ندارد. انحرافات آشکار از معیارهای اخلاقی علاوه بر ضوابط قانونی، نشان از مدیریت در سایه بر سیما است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر