کد خبر: 65254
A

همه چیز درباره سندرم روانی «خود مرده پنداری» / توهمی وحشتناک که پیر و جوان نمی شناسد

تصور کنید به لحاظ فیزیکی کاملا زنده اید اما توهم. این را پیدا کرده اید که جان باخته اید. این دقیقا همان توهم و تصور وحشتناکی است که افراد مبتلا به خود مرده پنداری در مورد خود دارند.

همه چیز درباره سندرم روانی «خود مرده پنداری» / توهمی وحشتناک که پیر و جوان نمی شناسد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ تصور کنید به لحاظ فیزیکی کاملا زنده اید اما توهم. این را پیدا کرده اید که جان باخته اید. این دقیقا همان توهم و تصور وحشتناکی است که افراد مبتلا به خود مرده پنداری در مورد خود دارند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، گاهی برخی بیماری های روانی بیش از آن که خود فرد را آزار دهند، دیگران یا به عبارتی دقیق تر اطرافیان بیمار را وحشت زده می کنند. بیماری خود مرده پنداری نیز یکی از همین مشکلات روانی است.

اطلاعات دقیقی در دست نیست که آیا خود مرده پنداری یا سندروم کوتارد تا پیش از دهه 1880 وجود داشته یا نه، اما این بیماری نخستین بار در سال 1882 توسط یک متخصص مغز و اعصاب فرانسوی به نام ژول کوتارد کشف شد و طبیعتا به نام وی نیز نامگذاری شد.

افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، دچار این توهم می شوند که مرده اند. آنها اغلب تصور می کنند در بدنشان خبری از اعضا و جوارح مهم مثل قلب، کبد، کلیه و ... نیست و آنان مرده متحرکند. در برخی منابع نیز سندرم کوتارد به نام سندرم جراحی شناخته می شود، چرا که تصوری که فرد از خود دارد بی شباهت به یک مرده تشریح شده نیست.

بیماران مبتلا به این توهم خود را فریب می دهند و تصور می کنند مغز، قلب، گوش و دیگر ارگان های بدن خود را از دست داده اند. برخی بیماران تا جایی پیش می روند که تصور می کنند کاملا مرده اند و در نتیجه اصرار دارند اطرافیان برایشان مراسم درگذشت برگزار کنند. درواقع آنان خود را روح یا مرده متحرک تصور می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر