کد خبر: 65268
A
ابراهیم اصغرزاده:

مردم از سیاست خسته اند و دیگر به خواسته خاتمی هم در انتخابات شرکت نمی کنند

ابراهیم اصغرزاده چهره سیاسی اصلاح طلب به روزنامه شرق گفت: در مقطع فعلی مردم از سیاست دلزده شده‌اند و به احتمال زیاد حتی اگر آقای خاتمی هم از مردم درخواست کند که بازهم در انتخابات شرکت کنید و به این یا آن گروه رأی بدهید، با استقبال چندانی مواجه نشود.

مردم از سیاست خسته اند و دیگر به خواسته خاتمی هم در انتخابات شرکت نمی کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم اصغرزاده چهره سیاسی اصلاح طلب به روزنامه شرق گفت:در مقطع فعلی مردم از سیاست دلزده شده‌اند و به احتمال زیاد حتی اگر آقای خاتمی هم از مردم درخواست کند که بازهم در انتخابات شرکت کنید و به این یا آن گروه رأی بدهید، با استقبال چندانی مواجه نشود.

وی افزود: مردم در مقطع فعلی از سیاست‌ورزی‌های بی‌نتیجه و اینکه  مورد سوءاستفاده قدرت‌طلبان قرار بگیرند، خسته‌اند. آنها از بی‌تصمیمی و پیگیرنبودن اصلاح‌طلبان کلافه‌اند؛ به‌عبارتی مردم از اصلاح‌طلبی عبور نکرده‌اند بلکه از اصلاح‌طلبان بوروکرات و رفیق گرمابه و گلستان قدرت رانتی عبور کرده‌اند.

اگر اصلاح‌طلبی را به‌عنوان یک راهبرد برای تغییر وضع موجود تفسیر کنیم، هنوز هم مردم به آن باور دارند و سخنگوی واقعی این جریان یعنی آقای خاتمی هنوز هم در بین مردم اثربخش است اما به نظر می‌رسد تأکید بر سیاستی که پیش‌تر امتحان شد، چندان پاسخ‌گوی مطالبات مردم نخواهد بود.

باوجود اینها جریان اصلاحات دارای سرمایه سنگین اجتماعی است که همچنان استعداد آن را دارد که مسیر کشور را اصلاح و باعث تحقق توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شود و از ایجاد تمامیت‌خواهی جلوگیری کند.

نفوذ تفکر اصلاح‌طلبی در جامعه ایران آن‌قدر زیاد است که مانعی مهم برای پیشبرد پروژه بنیادگرایان داخلی، براندازان متوسل به نیروهای بیگانه و هواداران تحریم و مداخله نظامی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر