کد خبر: 65271
A

نماینده قم: در مقابله با فساد، با هیچ حزب و جناحی رودربایستی نداریم

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در مقابله با فساد، با هیچ حزب و جناحی رودربایستی نداریم و با فساد در هر حزب و گروه و جناحی که باشد مقابله می کنیم.

نماینده قم: در مقابله با فساد، با هیچ حزب و جناحی رودربایستی نداریم

به گزارش دیده بان ایران، احمد امیرآبادی فراهانی شب گذشته در سلسله نشست های مطالبه گری کارگروه دانشجوئی در قم عنوان کرد: جوانان درباره حقوق مردم، ارزش های انقلابی و اسلامی، از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس در مورد اقدامات مجلس در حوزه اشتغال بیان کرد: اشتغال زایی، وظیفه دولت است و مجلس موظف به بسترسازی و قانون گذاری است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت اشتغال در کشور اصلا مناسب نیست، بنده طرحی را در ۲۲ ماده پیرامون تولید کالای ایرانی و اشتغال به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه داده ام تا با تصویب آن برای اشتغال، روزنه هایی ایجاد شود.

امیرآبادی بیان کرد: قرار است وزیر هفته آینده در جلسه علنی مجلس حضور یابد تا برای راه اندازی صنعت ساخت و ساز در کشور و سرمایه گذاری در این بخش چاره اندیشی کنیم.

وی در مورد وضعیت دانشگاه‌ها در قم اظهار کرد: پیگیری برخی از مشکلات و کمبودها در جهت بهبود کیفیت دانشگاهها هستیم و به تازگی مجوز ساخت و ساز دانشکده پزشکی را در قم اخذ کردیم البته در جهت رسیدگی به مشکلات دانشگاهها، بودجه ای نیز مصوب شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در جهت ارتقای سطح دانش در قم باید تلاش شود، البته آموزش و پرورش به تازگی رتبه ای را اعلام کرد و مدعی شد قم از رتبه ۱۱ به رتبه پنجم از نظر علمی و قبولی در کنکور رسیده است که با احصای آمار قبول شدگان از سال ۹۲ تاکنون متوجه شدیم در این آمار قبولی در دانشگاههای غیر انتفاعی را نیز آورده بودند و رتبه واقعی در دانشگاههای دولتی این نیست.

وی افزود: در دفتر خود ۳۷ کارگروه را شکل داده ایم و در این کارگروها، بسیاری از آسیب ها و مشکلات و حتی وجود فساد و کاستی ها تخلفات احصاء و برای دستگاههای مربوطه ارسال می شود.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: در مقابله با فساد، با هیچ حزب و جناحی رودربایستی نداریم و با فساد در هر حزب و گروه و جناحی که باشد مقابله می کنیم و اجازه نمی دهیم به راحتی از رانت به هر شکلی استفاده شود.

وی افزود: تشکیل احزاب و گروه‌های سیاسی زیر نظر استانداری مجاز است و قانون پیش بینی های لازم را برای فعالیت جناح ها و گروهها کرده است و فعالیت این احزاب از طریق نظارت بر اساس رفتارهای سیاسی و اجتماعی شان کنترل می شود.

امیرآبادی در مورد مقابله با فعالیت های غیر اخلاقی از طریق فضای مجازی در قم اظهار کرد: به هر شکلی با این اقدامات و فعالیت های غیر اخلاقی مقابله می شود و در این باره با دادستان جلساتی داشتیم و قرار شد در تعامل با پلیس فتا، فعالان و کانال های متخلف شناسایی شوند.

وی در مورد مطالبه مجلس از دولت ها نیز بیان کرد: متاسفانه دولت ها در دو سال آخر به جای پاسخگوئی، بهانه می آورند و حتی احمدی نژاد نیز در دو سال پایانی حاضر به پاسخ گوئی نبود. هیچ دولتی نمی تواند در طول ۶ سال هر اقدام و فعالیتی انجام دهد و در دو سال پایانی بگوید من اختیاری نداشتم.

این عضو هیات رییسه مجلس گفت: مجلس وظیفه دارد از دولت و وزراء مطالبه کند، البته با توجه به شرایط کشور، اختیارات بیشتری به دولت داده شده تا طرح هایش را در برون رفت از تحریم ها و فشارهای اقتصادی عملیاتی کند.

امیرآبادی پیرامون طرح سلامت به عنوان یکی از طرح های دولت اظهار کرد: طرح سلامت، تولد بدی داشت و به آن نگاه سرمایه داری صورت گرفت و عده ای را به سرمایه رساند و در نهایت ۱۸ هزار میلیارد تومان بدهی به بار آورد.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در مجلس تلاش می‌کنیم با هر دیدگاهی، به رفع مشکلات مردم بیندیشیم، در دعواهای سیاسی، مشکلات مردم فراموش می شود.

امیرآبادی در مورد عزل و نصب مدیران عنوان کرد: نمایندگان وظیفه ای در عزل و نصب مدیری ندارند اما وظیفه نظارتی دارند و اگر مدیری ناکارآمد باشد از طریق استانداری و وزارت خواهان عزل مدیر هستیم.

این عضو هیات رییسه مجلس گفت: فرصت‌ها باید میان همه به طور یکسان تقسیم شود، قرار نیست اگر کسی بتواند از بودجه بیشتری سهم داشته باشد دیگران به دلیل فقدان پارتی و نداشتن فرصت، بی نصیب بمانند، اگر جلوی رانت ها گرفته شود، بسیاری از مشکلات رفع می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر