کد خبر: 65302
A

معمای فیلم مونتاژ شده علیه نجفی

اظهارات طباطبایی در حالی مطرح شده که طی روز‌های گذشته فیلم مرتبط با حضور نجفی در کلانتری با هدف اعتراف به قتل میترا استاد، توسط یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به شوخی ادیت و صداگذاری شده و عجیب‌تر آنکه به همان فیلم ادیت شده استناد شده است

معمای فیلم مونتاژ شده علیه نجفی

به گزارش دیده بان ایران؛ حواشی قتل پر سر و صدای پایتخت تمام شدنی نیست. قتلی که در ظهر ۷خرداد رسانه‌ای شد و حکایت از شلیک و کشته شدن همسر دوم نجفی، شهردار اسبق تهران را داشت. در ساعت ۱۹:29 همان روز خبر دستگیری نجفی به عنوان قاتل همسرش در صدر اخبار قرار گرفت؛ تا اینجای کار، حرفی نبود؛ اما حرف و حدیث از آنجا شروع شد که تصاویری از حضور نجفی در اداره پلیس آگاهی و شائبه تکریم بیش از حد ماموران پلیس آگاهی با نجفی بر صفحه اذهان مردم نقش بست. خوردن چای همراه با رئیس پلیس آگاهی و دست دادن و احترامی که رئیس پلیس آگاهی برای نجفی قائل شد، این جو را در اذهان ایجاد کرد که پلیس آگاهی در برابر این متهم بیش از حد کرنش کرده است.

در این ارتباط محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی نجفی، خبر داد که فیلم پخش شده از شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما تحت عنوان «لحظه بازداشت» صحت نداشته و متعلق به دوره شهرداری و بازدید نجفی از اداره آگاهی تهران است. همزمان دادسرای جنائی تهران نوع پوشش تلویزیونی صداوسیما در جریان بازداشت و بازجوئی نجفی در اداره آگاهی تهران را «جرم» دانست و اعلام کرد که از این سازمان شکایت می‌کند. علیزاده طباطبایی درباره تصاویری که در روز وقوع قتل میترا استاد به عنوان «فیلم لحظه بازداشت» از صداوسیما پخش شد، گفت: «صداوسیما فیلمی پخش کرد که نشان می‌داد محمدعلی نجفی وارد دفتر رئیس پلیس می‌شود و همه به صف ایستاده و احترام می‌گذارند» اما «این فیلم مربوط به زمانی است که نجفی شهردار بود و برای بازدید به پلیس آگاهی رفته‌ بود و صداوسیما آن را به جای لحظه بازداشت پخش کرد». طباطبایی گفت که «ما خواستیم از خبرنگاری که این کار را کرده‌ بود شکایت کنیم اما نجفی قبول نکرد».

همزمان محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، با تاکید براینکه پوشش تلویزیونی صداوسیما از جلسات بازجویی نجفی در اداره آگاهی تهران «جرم» بود و به زودی علیه این سازمان شکایت می‌کند، تصریح کرد: «هیچ رسانه‌ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه برسد به صورت فیلم آن هم در صداوسیما». شهریاری با اشاره به اینکه اسلحه کلت مورد استفاده در قتل میترا استاد ساعتی بعد در اختیار گزارشگر صداوسیما قرار گرفته است، گفت: این «اسلحه یک آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته باشد»، اما علاوه براینکه این آلت قتاله در اختیار خبرنگار صداوسیما قرار گرفت، «حتی خبرنگار در تصاویر اعلام کرد که ساعت ٧ غروب است در حالی ‌که بعد از اذان مغرب بود.» سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تاکید کرد: «اینها همه جرائم جداگانه‌ای دارد که به‌ زودی علیه صداوسیما اعلام جرم می‌شود».


فیلم اشتباه؛ معیار قضاوت؟


اظهارات طباطبایی در حالی مطرح شده که طی روز‌های گذشته فیلم مرتبط با حضور نجفی در کلانتری با هدف اعتراف به قتل میترا استاد، توسط یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به شوخی ادیت و صداگذاری شده و عجیب‌تر آنکه به همان فیلم ادیت شده استناد شده است. پس از اعلام خبر کشته شدن میترا استاد توسط نجفی و انتشار گزارش‌های صداوسیما از حضور محمدعلی نجفی بعد از اعتراف به ارتکاب جرم در کلانتری، انتقادات زیادی در شبکه اجتماعی از نوع برخورد ماموران از نجفی مطرح شد. بخشی از این انتقادات متوجه نحوه پذیرایی ماموران آگاهی از نجفی با چای، برخورد خونسرد نجفی در مصاحبه‌ها و خوش و بش او با ماموران هنگام ورود به آگاهی بود. همین انتقادات دستمایه صداگذاری این گزارش توسط یکی از کاربران توئیتر شد که به نظر می‌رسد به اشتباه مورد استناد علیزاده طباطبایی وکیل نجفی قرار گرفته است. محسن رفیقدوست وزیر سپاه در دولت دفاع مقدس و رئیس اسبق بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سوال که شما زمانی عضو هیات دولت دوران جنگ بودید و در آن کابینه وزیر دیگری هم حضور داشت به نام محمدعلی نجفی، اتفاقات اخیر چقدر برای شما تکان دهنده بود و چه حسی داشتید، به «جماران» گفت: من با ایشان دوست بودم و ایشان را دوست داشتم. وزیر سپاه دولت دوران جنگ اظهار داشت: ایشان فرد بسیار اخلاقی بودند، به نظرم از قبل توطئه‌ای علیه او ترتیب داده شده بود و ایشان گرفتار آن توطئه شد. رفیقدوست تاکید کرد: آقای نجفی فردی سلیم‌النفس، خونسرد و شوخ‌طبع بود که به همه روی خوش نشان می‌دادند، لذا این حرکت حداقل از نظر من غیر قابل باور است./ روزنامه آرمان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر