کد خبر: 65331
A

خجسته: رئیس‌جمهور، پوری‌حسینی را عزل نکرد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از واگذاری سیلوی همدان به بخش خصوصی با یک دهم قیمت و با اقساط طولانی‌مدت خبر داد.

خجسته: رئیس‌جمهور، پوری‌حسینی را عزل نکرد

به گزارش دیده بان ایران، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر تخلفات در بحث واگذاری‌ شرکت‌های دولتی به سازمان خصوصی‌ سازی و شخص آقای پوری‌حسینی بازمی‌گردد،‌گفت: اخیرا سیلوی همدان با یک دهم قیمت به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: در حالی برای سیلوی همدان 16 میلیارد تومان قیمت تعیین شده که قیمت و ارزش واقعی آن 160 میلیارد تومان است و نکته دیگر اینکه این واگذاری به صورت اقساط با قسط‌های طولانی مدت به شخص خریدار واگذار شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: عامل همه این مشکلات و تخلفات صورت گرفته در بحث واگذاری‌ها سازمان خصوصی سازی و رئیس این سازمان است که نمونه‌های مختلفی که تخلفات در واگذاری‌ها صورت گرفته وجود دارد که از جمله آن می‌توان به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، واگذاری شرکت هرمز آل و ... اشاره کرد.

خجسته خاطرنشان کرد: گزارش‌های دیوان محاسبات دال بر این است که خود سازمان خصوصی سازی در بحث واگذاری‌ها مرتکب مفاسد می‌شود و فساد از این سازمان است.

وی افزود: ما در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستیم تا رئیس سازمان خصوصی سازی را عزل و او را به دادگاه معرفی کند که متاسفانه رئیس‌جمهور او را عزل نکرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی به جای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در حال غارت بیت‌المال است و متاسفانه مسئولان مربوطه و بالاخص دولت در این مسئله سکوت کرده است.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد:‌همه دستگاه‌های مسئول سکوت کردند و آقای پوری‌حسینی کار خودش را می‌کند؛ لازم است آقای رئیس‌جمهور به مسئله ورود پیدا کند./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر