کد خبر: 65342
A

جزییات رزمایش مشترک ناوآبراهم لینکلن و بمب افکن بی – ۵۲ در دریای عرب

نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بمب افکن بی – ۵۲ و ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» که به خاورمیانه اعزام شده اند، رزمایش مشترکی را در دریای عرب انجام دادند. در این بیانیه آمده است که بمب افکن بی – ۵۲ به همراه جنگنده‌های «سوپر هورنست اف / ای – ۱۸»، بالگردهای «سی هاک ام اچ -۶۰» و هواپیماهای «ای – ۲ دی گرولر» در این رزمایش شرکت داشتند. نیروی دریایی آمریکا یادآور شد که در جریان این رزمایش که روز شنبه برگزار شد، عملیات حمله شبیه سازی شده نیز به اجرا درآمد.

جزییات رزمایش مشترک ناوآبراهم لینکلن  و بمب افکن بی – ۵۲ در دریای عرب

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این بیانیه آمده است که بمب افکن بی – ۵۲ به همراه جنگنده‌های «سوپر هورنست اف / ای – ۱۸»، بالگردهای «سی هاک ام اچ -۶۰» و هواپیماهای «ای – ۲ دی گرولر» در این رزمایش شرکت داشتند.

 

نیروی دریایی آمریکا یادآور شد که در جریان این رزمایش که روز شنبه برگزار شد، عملیات حمله شبیه سازی شده نیز به اجرا درآمد.

 

اعزام ناو آمریکایی یو اس اس آبراهام لینکلن به آب‌های خلیج فارس و استقرار سیستم پاتریوت و چهار فروند جنگنده بی - ۵۲ در منطقه از جمله اقدامات تهدیدکننده آمریکا در هفته‌های اخیر بوده است. همچنین به تازگی مقامات آمریکایی از اعزام ۱۵۰۰ نیروی نظامی به خاورمیانه خبر داده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر