کد خبر: 65358
A
علی ابراهیمی نماینده مجلس دهم :

نامزدهای انتخاباتی در صورت فریب دادن مردم باید محاکمه شوند!

نماینده شازند گفت: در صورت فریب مردم توسط نامزدهای انتخاباتی، نامزد مذکور باید قانونا قابل محاکمه باشد.

نامزدهای انتخاباتی در صورت فریب دادن مردم باید محاکمه شوند!

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ابراهیمی درباره ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی در راستای راستگویی کاندیداهای انتخاباتی گفت: به نظر من قانون فعلی انتخابات مجلس یک قانون ناکارآمد است که به انتخاب صحیح نمایندگان کمکی نمی‌کند. زمان تبلیغات، نحوه تبلیغات، نحوه تأیید صلاحیت به شکلی نیست که افراد توانمند را وارد مجلس کند.

نماینده مردم شازند در مجلس تصریح کرد: نمایندگان فعلی مجلس می‌توانند با کسب ۲۵ درصد آرا وارد مجلس شوند. این مقدار پشتوانه خوبی برای ورود به مجلس نیست. ضمن اینکه به طور کلی سازوکار انتخاباتی ما اشکالات زیادی دارد.

وی افزود: دولت پیشنهاد محکمی در مورد قانون انتخابات مجلس نداده است. این موضوع باید در قانون پیش‌بینی شود که اگر هر زمانی ثابت شد که نماینده‌ای مردم را فریب داده است، قابل رسیدگی و محاکمه باشد. نمایندگان مجلس در ایران با وعده‌های اجرایی بر کرسی قانون‌گذاری می‌نشینند که این غلط‌ترین شیوه راه‌یابی به مجلسی است که اصالتاً وظیفه قانون‌گذاری دارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که ضرورت رصد اظهارات کاندیداهای انتخاباتی گفت: به طور کلی این کنترل به عهده قانون است زیرا اظهارات شورای نگهبان در نهایت به اشخاص برمی‌گردد. اشخاص هم ممکن است که برداشت‌های سلیقه‌ای داشته باشند. قانون باید در این مورد صریحاً تعیین تکلیف کند.

سخنگوی شورای نگهبان چند روز گذشته، در توئیتی با عنوان محاکمه به دلیل دروغ‌گویی در تبلیغات انتخاباتی!، نداشتن قوانین مناسب در خصوص فریب مردم در تبلیغات انتخاباتی را ضعف قانونی در قوانین انتخاباتی ایران دانست.

بوریس جانسون به دلیل دروغ‌گویی در تبلیغات انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شده است. موضوعی که در قوانین انتخاباتی ایران به‌درستی در نظر گرفته نشده است و راه فریب مردم را بازگذاشته است./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر